PBP 2023

PBP 2023
Så var cykeln packad, det tog en jäkla tid då sadelstolpen satt rejält fast och jag aldrig packat ner en cykel i en väska förut. Jäkla logistik, varför kan inte PBP gå i Mellansverige för?!
Du får väl kontakta franska ambassaden och be dem framföra ett erbjudande om att köpa Paris och Brest och dessutom flytta dessa till Mellansverige. Eller om de kanske kan tänka sig att byta mot Vänersborg (Lilla Paris) och någon ort längs norrlandskusten, Söderhamn kanske?

PBP 2023
De som postar i tråden nu typ? Sitter på en bar nära Montmartre. Alla har äggvita i sina drinkar. Förmodligen för att de också ska köra pbp
Edit: jag vet inte var jag är riktigt. Nära startpendeln till rambouillet i alla fall. Nån bar nära hotellet. De spelar rock musik på vinyl så därför är det bra

Senast ändrad:
PBP 2023
Ligger i min bil hundra meter från registreringen. Det är varmt i Frankrike! Men trevligt att vara på plats bland massor med sjyst folk!

IMG_6563.jpeg

PBP 2023
Lycka till alla ni som är redo för start! Tänker att det är 8 år sedan jag gjorde det. Troligtvis det bästa äventyret i mitt liv. Inte bara PBP, utan också alla förberedelser och kvalificeringslopp. Ni har redan gjort något stort. Nu är det bara att njuta av resan, och smärtan. Oavsett om ni klarar det eller inte är ni hjältar!

/M

PBP 2023
CK Distans laddad och på plats (utan några som bor på andra ställen)!

Visa bilaga 647327
Men va tjusigt!
Jag håller tummarna för att ni får 120 härliga mil genom härliga Île-de-France - Centre-Val de Loire - Normandie - Payes de Loire - Bretagne
(Jag har inte kollat väderprognosen ?)

Edit: regionerna
Tack mzi för att du rättade mig (i inlägget under detta)!

Senast ändrad:
PBP 2023
Tack mzi för att du rättade mig
Jag var tvungen att kolla upp själv! Men med alla de där namnen så märker en ju vidden av bedriften. De ska cykla genom halva Frankrike, sedan vända och cykla tillbaka igen.

Om ni känner att ni går lågt på socker-och-fett-fronten så försök att få tag på en Kouign-amann [kvinga'mann], ett av de bästa som kommit från Finistère.

Tillbaka
Topp