PBP 2023
Finurligt!Jag hittade en lista med resultat från PBP 2019 och tänkte att några av de kanske var med även i år och kunde vara raska. Då stötte jag på ngn F-gruppsåkare när jag sökte i årets resultatrapporteringen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Finurligt!Jag hittade en lista med resultat från PBP 2019 och tänkte att några av de kanske var med även i år och kunde vara raska. Då stötte jag på ngn F-gruppsåkare när jag sökte i årets resultatrapporteringen.
Har ingen riktig känsla för om Strasser kan komma att cykla PBP 2027. Om han skulle stå på startlinjen och förhållandena är skapliga skulle jag kunna tänka mig att en sub-40 vore möjlig om han skulle satsa på det.Jag blir glad när jag ser Marko Baloh cykla så där fenomenalt bra. En långdistansveteran (massor av RAAM sedan 2003 och massor av liknande i Europa) som fortfarande verkar kunna överträffa sig själv.
Jag har svårt att tänka mig att Christoph Strasser inte deltar i PBP 2027. Jag hoppas verkligen att han ställer upp och får Baloh att cykla än bättre.
Sannolikheten för att han kommer att cykla PBP ökade ordentligt när han började med bikepacking. Sub-40 låter egentligen galet men är nog inte otänkbart.Har ingen riktig känsla för om Strasser kan komma att cykla PBP 2027. Om han skulle stå på startlinjen och förhållandena är skapliga skulle jag kunna tänka mig att en sub-40 vore möjlig om han skulle satsa på det.
Ja. Man får inte heller delta när man innehar en tävlingslicens.Men varför har man min-tider ? Jag gissar att det är en gammal rando-tradition, just för att loppen inte skulle utvecklas till en tävling. Bara trivsam långcykling utan tävlingscyklister och rekord.
Så är det nog, och det har ju med säkerhet att göra också, man vill inte att det ska bli en tävling med den hets och trafikfaror det innebär.Men varför har man min-tider ? Jag gissar att det är en gammal rando-tradition, just för att loppen inte skulle utvecklas till en tävling. Bara trivsam långcykling utan tävlingscyklister och rekord.
Så en cyklist med tävlingslicens får inte delta i breveter? Eller gäller det bara PBP? Hur kontrolleras det?Ja. Man får inte heller delta när man innehar en tävlingslicens.
Det var bland det första jag hörde när jag började med rando i Fredrikshof på sent 90-tal. Det var möjligen fel för då talades knappt om begreppet tävling i Pbp-reglerna (enligt en intressant text av Jan Heine. https://rusa.org/newsletter/07-01-03.html). Viljan att undvika tävlingshets manifesterades kanske tillräckligt med minimitiden.Så en cyklist med tävlingslicens får inte delta i breveter? Eller gäller det bara PBP? Hur kontrolleras det?
Härligt Sven!
Den bilden säger allt. Lite andra förutsättningar i dagAnnat var det 2019, då såg det ut såhär... =D
Så tillvida att han i och med bikepackingtävlandet släppt ultracyklingebs ”all inclusive”-upplägg så håller jag med.Sannolikheten för att han kommer att cykla PBP ökade ordentligt när han började med bikepacking. Sub-40 låter egentligen galet men är nog inte otänkbart.
Visst är det så att han är mer styrd av sponsorers vilja som proffs än förmodligen någon av de andra .Så tillvida att han i och med bikepackingtävlandet släppt ultracyklingebs ”all inclusive”-upplägg så håller jag med.
Det som gör att jag är lite tveksam till om det skulle tilltala honom är just att det inte är en tävling egentligen, i alla fall inte lika uttalat som tex TCR. Att säga att någon vunnit TCR är helt naturligt medan samma sak för PBP i alla fall för mig känns underligare. Och jag tror att Strasser i grunden är en tävlingsmänniska.
Dessutom tror jag att det beror på vad annat som går det året som han vill delta i. Om man tänker att han går mot extremare bikepacking kan ju SMR vara intressant och då är det ju sannolikt krock med PBP.
Slutligen så är det kanske inte helt oviktigt vad hans sponsorer helst ser honom ge sig på och, från deras perspektiv, helst vinna. Jag vet inte om PBP då är topprioriterat.
Man brukar ju prata om Rapha-fladder, men hur många watt tappar du på det där? ? Bra kämpat!Brest, med två timmar tillgodo. Hade ingen som helst koll på maxtiderna så sov en timme längre i Loudéac än vad jag skulle. Det har varit grymt kul idag. Nu drar vi vidare!
Visa bilaga 648070
Torkar kläder på tempopinnarna:
Visa bilaga 648071
Knutit fast blöta strumpor och armvärmare som fladdrar trevligt i vinden. Baktill så torkar byxorna efter gårdagens klädtvätt.
Jag är också på donken, på ett ställe jag inte kan uttala ännu mindre stava till.Jag å Mange på Dånken i Carhaix för utfodring. Så varmt ? Visa bilaga 648044
Tusan vad man glömmer på fyra år. Är ju en ”extrakontroll” på hemvägen i Dreux. Denna passerade Per vid 21.33.Per Andersson passerade sista kontrollen innan mål vid tjugo i sex. På utvägen (samma väg?) hade han 3.41 dit. Går ju klart mkt segare nu, men nog borde vi kunna hoppas att han är i mål innan midnatt? Och som förste svensk??
Pers chip passerade mattan i Rambouillet kl 23.48 efter 55.46!Per Andersson passerade sista kontrollen innan mål vid tjugo i sex. På utvägen (samma väg?) hade han 3.41 dit. Går ju klart mkt segare nu, men nog borde vi kunna hoppas att han är i mål innan midnatt? Och som förste svensk??
Enligt 2015-tråden hade Krister 47.24.Snabbaste svenska varvet denna gång är inte i närheten av de bästa 2019. Det var väl 2015 Krister slog till ordentligt? Med vilken tid? Jag undrar om inte 2019 såg en ännu bättre svensk tid. Nu är ju Krister med igen men efter kontrollen vid 20 mil dit det gick undan gick farten ner anmärkningsvärt. Man får hoppas att han har haft det bra ändå.
Klar skillnad...Enligt 2015-tråden hade Krister 47.24.
Enligt 2019-tråden var Christian och Joakim raskast på 51.36.
Var tvungen att kolla och tydligen var Krister och Kalle raskast på 51.02 enligt 2011-tråden.Enligt 2015-tråden hade Krister 47.24.
Enligt 2019-tråden var Christian och Joakim raskast på 51.36.
Jag tror Magnus Hektor var snabbast det året. Det regnade och var kallt hela vägen och sånt gillar han, den dåren. ?Var tvungen att kolla och tydligen var Krister och Kalle raskast på 51.02 enligt 2011-tråden.
För 2007 är det marigare. Ser ut som @bigmollo hade 61.21. Sen kom snackjanne i mål 2.04 tidigare vilket givet ett antagande om samtidig start som bigmollo skulle innebära 59.17. Dock är jag osäker på om han är svensk. Har, ev. helt felaktigt, fått för mig att han är dansk. Sen kan det ju ha funnits ngn annan rask svensk som inte rapporterats i tråden. Verkar som den var rätt begränsad vad det gäller personer som följdes.
Välbehövlig forskning.Var tvungen att kolla och tydligen var Krister och Kalle raskast på 51.02 enligt 2011-tråden.
För 2007 är det marigare. Ser ut som @bigmollo hade 61.21. Sen kom snackjanne i mål 2.04 tidigare vilket givet ett antagande om samtidig start som bigmollo skulle innebära 59.17. Dock är jag osäker på om han är svensk. Har, ev. helt felaktigt, fått för mig att han är dansk. Sen kan det ju ha funnits ngn annan rask svensk som inte rapporterats i tråden. Verkar som den var rätt begränsad vad det gäller personer som följdes.
Hade inte ”Snackjanne” cykelbutik i Vanadisplan?Välbehövlig forskning.
Snackjanne, Jan Christiansen, var från Danmark, flyttade till Sverige runt 2002 och sedan tre, fyra år bor han i Danmark igen.
Jo, Norvelo. Han stängde den för några år sen. Nu är det en Espresso house i den lokalen.Hade inte ”Snackjanne” cykelbutik i Vanadisplan?
Du menar väl att han är från Danmark? ;-)Välbehövlig forskning.
Snackjanne, Jan Christiansen, var från Danmark, flyttade till Sverige runt 2002 och sedan tre, fyra år bor han i Danmark igen.