PBP 2023
?En itelienare somnar och krashar i en nedförsbacke runt 2-tiden. Vi stananr och frågar hur han mår. Han ljuger såklart och säger att det är bra så vi kan åka vidare
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
?En itelienare somnar och krashar i en nedförsbacke runt 2-tiden. Vi stananr och frågar hur han mår. Han ljuger såklart och säger att det är bra så vi kan åka vidare
Jag hamnade bakom en begravningskortege. Några cyklister hade tänkt sick-sacka sig igenom kortegen. Jag skrek åt dem att bete sig och visa lite respekt, de sansade sig då och ganska snabbt blev vi tillräckligt många bakom kortegen för att bilda en propp för andra hetsig cyklister.Här är en bild på när jag blir repad i loppet:
Visa bilaga 648898
Började frysa på flyget idag och har nästan 39 graders feber nu. Hoppas inte PBP var någon slags superspridarevent så att fler blir sjuka
Vilken fantastisk revansch! Stort grattis!En lååång RR
Var det något fel med länken jag postade bara 2 inlägg innan ??? Bara undrar.2023 Results | Paris–Brest–Paris (PBP)
www.pbpresults.com
Här kan söka resultat o sortera på lite statistik
Vet inte, men har du sett länken till resultaten för PBP? Har lite svårt att hitta den.Var det något fel med länken jag postade bara 2 inlägg innan ??? Bara undrar.
Råkade hamna i 2007 års tråd igen (av annan anledning) och råkade då se en topp-10-lista bland svenskarna och mkt riktigt var Hektor snabbast.Jag tror Magnus Hektor var snabbast det året. Det regnade och var kallt hela vägen och sånt gillar han, den dåren. ?
1. 6743 Hektor Magnus 1964 Värmdö CK Valhall 58:43:00 2. 6730 Christiansen Jan 1967 Stockholm CK Distans 59:17:00 3. 1734 Mellsop Tony 1955 Malmö CK Distans 59:41:00 4. 1732 Tonér Peter 1964 Köping CK Distans 60:40:00 5. 6744 Mölleborn Johan 1973 Hässelby Fredrikshofs IF CK 61:21:00 6. 3986 Heinermark Tommy 1947 Sollentuna Fredrikshofs IF CK 62:31:00 7. 6725 Ohlanders Gunnar 1954 Järvsö CK Distans 65:27:00 8. 1731 Keskitalo Lasse 1957 Garphyttan Örebrocyklisterna 66:42:00 9. 1733 Hinkkanen Olavi 1951 Frändefors Hisingens CK 67:28:00 10. 6732 Iivonen Ari 1961 Sundbyberg CK Distans 68:32:00
| Namn Gunnar Ohlanders | Tid 78.42 | Antal fullföljda PBP 7 |
| Tommy Heinermark | 76.15 | 6 |
| Kristian Lindgren | 89.17 | 6 |
| Henrik Eliasson | 72.16 | 5 |
| Anders Linder | 74.43 | 5 |
| Stefan Biberg | 89.27 | 4 |
| Åke Haraldsson | 76.37 | 4 |
| Krister Jönsson | 67.42 | 4 |
| Mattias Molin | 71.31 | 4 |
| Per Eric Rosén | 87.17 | 4 |
Ja, Ulf bröt. Hur han lyckats få chipet att passera mållinjen är oklart. Själv bröt jag pga dålig moral och låg fart. Jag var helt enkelt inte tillräckligt tränad i år. Det tog 25 timmar till Loudeac. Det brukar ta mellan 18 och 20… En massa trevliga människor som jag i normala fall hade kunnat göra sällskap med passerade utan att jag hade en chans att haka på. Gunnar, Lisa, Magnus mfl.Funderar lite kring Ulf Sandberg och Bengt Sandborgh som båda stod på sju fullföljda PBP innan denna upplaga och som med ett fullföljt lopp skulle tangerat Muzellecs rekord på åtta. Båda startade också loppet.
Ulf har tider fram till Loudéac (på utvägen). Dit kom han på knappt 27 timmar. Om jag förstår det rätt var det med några timmars till maxtiden som väl är 435 km/(15 km/h)=29 h. Sen finns ingen tid registrerad före målet, dit han skulle ha kommit på 73 timmar. Om det är korrekt skulle han ha åkt lite snabbare från Loudéac till mål än från starten dit, vilket verkar lite konstigt då farten verkade sjunka vartefter, vilket väl också är rätt vanligt. Ska man gissa att målregistreringen är "falsk" och att han bröt?
Bengt har enligt resultatrapporteringen Loudéac (också på utvägen) som sista inrapporterade kontroll och står markerad som DNF. Någon som vet om det var några problem, kroppsliga eller utrustningsmässiga som ställde till det?
Tommy är hur stark som helst. Jag tog rygg på Tommy från Brest 2019, men kunde inte hålla hans hjul, han körde cirklar runt mig. Så jag släppte. Stötte dock på honom igen vid min första sovpaus i Carhaix-Plougur. Kände igen ryggtavlan... =)Vilken nostalgi!
Åter till nutiden; Tommy Heinermark född 1947 cyklade även detta värmens år och det på 76.15! Enastående!
För egen del återupptar jag PBP 2027 (utan någon förväntan på att bli fjärde svensk fast jag säkert kan hålla samma fart nu som 2007).
Trist beteende men slutet gott; Baloh kommer tillbaka!Läsvärt inlägg från Marko Baloh om samarbetet (och dess delvisa avsaknad) i snabbgruppen:
![]()
News
markobaloh.web5.si
Från reglerna för BRM-lopp:Vilka andra ACP-lopp tillåter följebil?
”Följebil” är aldrig tillåtet på randonneurlopp. Det här handlar om personlig support på kontroller, vilket alltid har varit tillåtetVilka andra ACP-lopp tillåter följebil?
Någon nämnde att han mötte den och att han trodde att det var den som sedan blev första ekipage i mål.Apropå följebil, såg något velomobilen som såg ut att vara registrerad som "följebil" (alltså personlig support åt någon på kontroller), snarare än deltagare? Det var en aning kaxigt :-)
"The road surface in France is like butter..."Google Podcasts är inte längre tillgängligt
podcasts.google.com
Lite kul lyssning
Perfekt vintercykelmotivation. Synd bara att den inte ligger ute mycket mer än 2 veckor till![]()
Documentary: Paris-Brest-Paris, what it takes to survive the oldest cycling event in the world
Can our four riders complete this historic 1,200km non-stop beast of a ride across north-west France?www.globalcyclingnetwork.com
Kul att de blev av.![]()
Documentary: Paris-Brest-Paris, what it takes to survive the oldest cycling event in the world
Can our four riders complete this historic 1,200km non-stop beast of a ride across north-west France?www.globalcyclingnetwork.com
Läge att även posta här?Jag är med i bakgrunden några sekunder i snutten om vykorts-crepe-stället!