Pedaladapter till SPD

Pedaladapter till SPD
Behöver en pedaladapter och tänkte snabbkolla om någon är särskilt bra eller kass innan jag köper. Pratar alltså sån plastplatta som man klickar fast i SPD för att kunna hoja med vanliga skor till lekplatsen eller ICA. Tänkte klicka hem BBB eller Shimano om inte någon tycker de är värdo.

Jag har något liknade, vet dock inte vilket fabrikat. Adaptern/plattan vrids alltid nedåt, så Spd delen är upp.
Lite ohändigt om man vill cykla med vanliga skor, det tar lite tid innan jag lyckas vrida pedalen rätt med skon.

Pedaladapter till SPD
Jo, jag har sådana fasta pedaler i metall som jag inte vill byta till utan bara kunna hoja med vanliga dojjor ibland. Fel sida är ta mig fasen *alltid* upp :)

Pedaladapter till SPD
Skruva dit ett par kombipedaler istället ifall du behöver båda sorterna, då är du alltid redo - en sida med SPD och en "vanlig pedal": Shimano PD-M324 kostar ca 450-500:-
Eller är det kanske dessa du inte gillar? Efter ett tag får man till "rätta knycken" så rätt sida kommer uppåt...

M324_1.JPGM324_2.JPG

Pedaladapter till SPD
Skruva dit ett par kombipedaler istället ifall du behöver båda sorterna, då är du alltid redo - en sida med SPD och en "vanlig pedal": Shimano PD-M324 kostar ca 450-500:-
Eller är det kanske dessa du inte gillar? Efter ett tag får man till "rätta knycken" så rätt sida kommer uppåt...

Visa bilaga 406053Visa bilaga 406052
Jag har precis de där nånstans i garaget och förutom att de suger elefantballe, ALLTID åt fel håll, så är det skämmigt att ens visa sig ute med dem både på CX och MTB. Vill bara kunna ha vanliga skor när jag ”cyklar” med lillkillen som kör springcykel och lilltjejen som kör som en fantom på sin Islabike Cnoc 16.

Pedaladapter till SPD
Jaha, att cykla runt med en elefantballe på trampan är nog lite skämmigt. Annars kanske det handlar om hur känsliga fötter man har, det går utmärkt att cykla med pedaler av typ SPD och SPD-SL i vanliga skor om man bara anstränger sig lite :-)

Pedaladapter till SPD
Jaha, att cykla runt med en elefantballe på trampan är nog lite skämmigt. Annars kanske det handlar om hur känsliga fötter man har, det går utmärkt att cykla med pedaler av typ SPD och SPD-SL i vanliga skor om man bara anstränger sig lite :-)
Det blir hemskt mycket trackstands, oskönt, då lillkillens springcykel inte går så racerfort än. Äh, köper BBB och ser om det var 150-200 i sjön. Skruvar ICKET på de jag har.

Tillbaka
Topp