Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att du gillar den. Och att storleken är rätt.Hej
Tänkte börja vinterpendla till jobbet. Har 20 km enkel resa. Cyklar även landsväg. Vad ska jag tänka på när jag köper en Gravel?
Mvh
Anders
Ja så klartAtt du gillar den. Och att storleken är rätt.
HejVad är budgeten? Känns rätt avgörande.
Tänker du cykla landsväg på denna cykel också eller har du en till?
Utöver det andra redan har skrivit så bör du inte lägga hela budgeten på cykeln,Tänkte börja vinterpendla till jobbet. Har 20 km enkel resa. Cyklar även landsväg. Vad ska jag tänka på när jag köper en Gravel?
Brukar ha med mig en styv liten borste för att få bort snöslask och sånt från dom mekaniska delarna när man kommer fram. Lätt hänt att man surar ur när man ska ta hojen hem så har det blivit minusgrader och man får hacka isbitar med däckjärnen.Utöver det andra redan har skrivit så bör du inte lägga hela budgeten på cykeln,
du bör ha pengar kvar (för att slippa köpa billigast möjliga) till tex
- Skärmar
- Lås
- Belysning
- Reflexer, ffa på cyklisten (händer o fötter) men även på cykeln
- Väska, på cykeln för att slippa 2 x 20km med ryggsäck
- + säkert mkt mer som jag inte kommer ihåg
Förvaras inne och saltsopade cykelbanorFörvaring inne eller ute ? Är det GC-banor eller riktig väg till jobbet ?
Saltsörjan från sopsaltade cykelbanor kan snabbt erodera det mesta av metall på en cykelFörvaras inne och saltsopade cykelbanor
Fast inte sram i så fall. Då måste man renovera oken eller köpa nya efter varje vinter i saltlaken. Desuttom är dom ofta slutsålda.Hydrauliska bromsar
Hydrauliska bromsar
Hydrauliska bromsar
Jag har en kona rove ltd. stålram så inte så ömtålig. min bror har likadan och en sutra ultd. Sutra ultd tar större däck.Hej
Nej Kör en Trek madone slr6 på landsväg
Så bara pendling och lite lattjo med barnen tänkte jag.
Budget typ 20000
Välkommen till 2025, man får ju anstränga sig för att hitta en gravel utan det. ;]Hydrauliska bromsar
Hydrauliska bromsar
Hydrauliska bromsar
JappVälkommen till 2025, man får ju anstränga sig för att hitta en gravel utan det. ;]
MicroSHIFT Sword & Sword Black, Shimano Claris & Sora samt SRAM Apex 1 har mekaniska bromsar. Sitter på en del billiga gravels.Välkommen till 2025, man får ju anstränga sig för att hitta en gravel utan det. ;]