pendla bergshamra-älvsjö

precious

Ny medlem
pendla bergshamra-älvsjö
hejhej!

är det någon som har förslag på pendlarvänlig sträcka mellan bergshamra och älvsjö?
har tänkt att det vore nyttigt att pendla till jobbet emellanåt!

tack på förhand!
/katja

pendla bergshamra-älvsjö
Bergshamra-Universitetet-Roslagstull-Roslagsgatan-Jarlaplan-Birger Jarlsgatan-Norrlandsgatan-Kungsan-Strömbron-Skeppsbron-Slussen-Hornsgatan-Rosenlundsgatan-"nya" bron-Förbi OK-Liseberg-Älvsjö

pendla bergshamra-älvsjö
Skulle nog rekommendera att köra mer västerut för att undvika trafik och få mer flyt i cyklingen. Antingen förbi Solna, S:t Eriksplan, Västerbron, Liljeholmsbron osv eller en liten omväg om Huvudsta för att ytterligare slippa trafiken. De år jag arbetade på KTH-området och bodde på Danviksklippan fick mig att avsky centrum av Stockholm - i synnerhet omkring Kungsträdgården.

När man cyklar till arbetet skall det vara så långt som möjligt och så lite bilar som möjligt!

pendla bergshamra-älvsjö
tack för tipsen!

jag tar ju generellt sett hellre lite längre och med mer flyt än kortare och mycket bilar... bilar är bara jobbiga...

/katja

pendla bergshamra-älvsjö
Västerbron, sen via Tantolunden över Årstabron (järnvägsbron). Det är väl bara runt Fridhemsplan och Hornstull det är riktigt eländigt med trafiken. men det skulle ju vara lika illa om du åker genom City.

Tillbaka
Topp