Pendlar rygga.

Trilla

Medlem
Pendlar rygga.
Hej hopp..
Måste köpa mig en ny ryggsäck då den jag har idag inte är så bokvänlig och jag har på äldre dar börjat om och blivit student igen.
Så bra pendlar väska som rymmer matlåda kaffetermos och böcker/skriv grejer utan att allt bara blir huller om buller längst ner i väskan. Laptop kanske åker med iband så det är inte sådär jätte viktigt.
Jag blev sugen på en sånhär.
http://www.outnet.se/the-north-face/base-camp-fuse-box-black.php
Tänkte att det var som en gammaldags näverkont fast modern, men jag har aldrig hållit i en på riktigt.
Cyklobiliteten är inte sådär jätteviktig då jag bara har 6 kilometer till skolan.

//

Pendlar rygga.
Men tycker du den funkar med böcker, block och grejer? Stod och tittade på den men dömde ut den då den var allt för lik den jag hade. Jag har en marmot blackrock idag.

Pendlar rygga.
Inbyggt regnskydd är A och O! (dvs ett fast skydd lagrat i en liten ficka under säcken). Det finns inte på så många men det skyddar grejerna i säcken och säcken själv jidrans fint.

Pendlar rygga.
Jag har någon everest med spiffigt nät i ryggen för luftning. Just den detaljen kanske inte funkar skitbra men säcken är rätt ok. Nackdelen med luftningsgrejen är att den blir lite större.

Personligen tycker jag inte avbärarbälte är så viktigt när man cyklar, jag tycker det är mer i vägen än användbart. Det kan ha att göra med att jag pendlar med bockstyre iofs

Pendlar rygga.
Har sagt det förut och säger det igen.. Boblbee Megalopolis. Min har nu tjänat mig i fem år, i ur och skur. Vattentät, hårt skal. Kanske inte den mest cykelvänliga, men den funkar för mig.

Pendlar rygga.
Cykelväska -> Slipp bli svettig på ryggen vid pendlingscykling.

Jag kör biltemas "packväska" 27-033 för 149kr till jobbet i västerås, 6,5km i regn, snö, is och sol sedan september 2009. Den har inbyggt regnskydd och håller fint förutom den översta delen på säcken som man drar ihop med dragsko där sömmarna är för veka. Jag har hittills inte behövt ta fram regnskyddet då nylonet stänger ute regnet tillräckligt för mina relativt korta turer.

Packar typ matlåda, frukt, netbook, ombyteskläder, damasker, regnkläder, anteckningsblock.

/P

Pendlar rygga.
JKolmo skrev:
-------------------------------------------------------
> Får man inte lära sig att inte särskriva när
> man studerar? ;-))

Ahaa, tror du särskrivningen var ett misstag? Ahha, inte en fråga alltså:

Pendlar rygga? Ja, om den sitter på ryggen på en som pendlar...

Pendlar rygga.
Annars gillar jag min "chrome backbone" skarpt. Klart bästa cykelryggan jag haft!. Kanske onödigt stor i de flesta fall men de gånger man behöver det extra utrymmet är man glad att det finns där. Funkat i ur och skur 2 säsonger nu och jag blir bara mer och mer nöjd med den. Stupid Simple. Men tyvärr Stupid expensive också. Om jag skulle köpa en chrome idag skulle jag nog kika på "Kirov".

Pendlar rygga.
Appel skrev:
> JKolmo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Får man inte lära sig att inte särskriva
> när
> > man studerar? ;-))
>
> Ahaa, tror du särskrivningen var ett misstag?
> Ahha, inte en fråga alltså:
>
> Pendlar rygga? Ja, om den sitter på ryggen på en
> som pendlar...

LOL! Eller om den sitter löst på ryggen på en person som vaggar i sidled.

Pendlar rygga.
tyu skrev:
> Jag har en Osprey Talon 11. Den är på 11 liter

Har ni aldrig behov av att svänga förbi ICA och handla blöjor och mjölk på vägen hem???

Pendlar rygga.
Hej du!

Jag, som också börjat plugga lite senare har en Haglöfs "Backup 15", väldigt lik den klassiska Haglöfs tight, som är en erkännt bra studentrygga.
Ryggan är uppdelad i två stora fack, varav ett har en insats (som enkelt går att plocka ur) som passar en laptop.

Det andra facket har en massa småfack för räknare, pennor, eller annat bös.
Det finns både fritt justerbar bröstren (justerbar i höjdled) och midjerem som är löstagbar.

Mitt tips, då jag är mycket nöjd!

Pendlar rygga.
Ortlieb Messenger.

35 liter, vattentät, tålig, bra bärsystem även om det kanske ser ut som ett skolarbete från konstfack.
Den rymmer en 17" Macbook Pro + ombyte + skor + lunchlåda + plats över för extra jox.

Jag cyklar ett par mil dagligen med den, året runt i alla väder. Bästa väskan jag har haft.

Tillbaka
Topp