Pendlarcykel 12 km x 2

Pendlarcykel 12 km x 2
Sixten Fors sa:
Pfaff sa:
jonja sa:
Sämsta med rakstyrena är att de rasar i backen så fort man ställer dem mot en vägg. Vad är poängen med så breda styren? ...
Sett en så'n nån gång? [rörkap]
- inget rakstyre behöver va längre än man gör det. ?
Funkar även utmärkt för att lösa problemet med andra styrtyper än raka
Blir det stadigare att ställa mot väggen om man gör så? Glöm det, ni är inte kloka. Det blir lika dåligt att karpera som bullhorn...

Pendlarcykel 12 km x 2
emmer sa:
Blir det stadigare att ställa mot väggen om man gör så? Glöm det, ni är inte kloka. Det blir lika dåligt att karpera som bullhorn...

Kan man tänka sig tänka sig, det gör det! Min cykel har även en sorts pakethållare som får stadga mot vägg, i den andra änden. Vinkeln framhjulet får mot vägg blir mindre och hindrar att framhjulet kalvar ur. Det är som magi!
Sheesh....

Pendlarcykel 12 km x 2
Vi diskuterar alltså just nu hur bra/dåligt det går att ställa en cykel mot en vägg som inlägg i debatten om en bra pendlarcykel, är det korrekt uppfattat?

Pendlarcykel 12 km x 2
me.I.am sa:
Vi diskuterar alltså just nu hur bra/dåligt det går att ställa en cykel mot en vägg som inlägg i debatten om en bra pendlarcykel, är det korrekt uppfattat?

Japp. Fast det gäller enbart de med rakt styre så du har därmed ingen talan. ?

Pendlarcykel 12 km x 2
Pendlarcykel 12 km x 2
För att komma tillbaka till ämnet :) Om OM man köper sig en Canyon Commuter, hur löser man v-däcken då?
Finns det däck som passar. Gjorde en snabb sökning när jag såg inläggen tidigare i tråden. Alla Commuters har mkt riktigt 27,5". De fåtalet vinterdäck jag hittade i 27,5" var över 50 mm breda. Går väl knappast på?

Tillbaka
Topp