Pendlarcykel för "dåligt väder"..

• Trådstartare Trådstartare upa
  • Start datum Start datum
Nu kanske jag kastar sten i glashus, men körs inga höj- och sänkbara sadelstolpar på CX?

Nu tänker jag där det är risk för sladd, där man hoppar över trottoarkanter, etc.

jonja sa:
Menar du ultegra 6500? De är ju fortfarande relativt dyra, en femhunk hos Rose. Minns när jag köpte en sån hos lbs här i stan 1998, 775 kr tror jag han tog. Vilka groteska priser det var på den tiden, var nästan billigare att köra bil.

Jo. De är tyvärr dyra. Men finns lösa drev att byta när de är slut. Kör iofs billig kassett på vinterhjulen någon 11-32(?) med stora steg och oanvändbar högsta växel. Vill inte slita finkassett i saltet.

Du Rietz sa:
Nu kanske jag kastar sten i glashus, men körs inga höj- och sänkbara sadelstolpar på CX?

Nu tänker jag där det är risk för sladd, där man hoppar över trottoarkanter, etc.
det finns ju åtminstone en, var det specialized säkert, som gjort en lätt stolpe med bara 5cm drop eller liknande. Just för sådant :)

Sambal Oelek sa:
Du Rietz sa:

det finns ju åtminstone en, var det specialized säkert, som gjort en lätt stolpe med bara 5cm drop eller liknande. Just för sådant :)

Hmm, denna "KS Speed Up" fanns bara i 30,9 och 31,6 mm. Någon som sett liknande produkt fast i 27,2 mm (och helst internt dragen sladd)?

Granman sa:
Intressant att det i en tråd om pendlarcykel för dåligt väder dyker upp dropperposts och ultegrakassetter. =)

Saken är att jag om en månad ger mig in i pendlarvärlden och det är ju så svårt så här utifrån att se vad som kommer vara viktigast, för mig. Det är klart att det nog är säkrast med en skithoj för att undvika kapitalförstöring och att behöva gå hem när hojen blivit stulen. Men vill man verkligen cykla runt med en ful skithoj? Går det att behålla någon sorts värdighet utseendemässigt, funktionsmässigt?

Den sämsta kombinationen är att som jag har ha en cykel som ser hyfsat fräsig ut men som inte är värd ett skit mer än för mig...

Tillbaka
Topp