Pendlarcykel kring 5k sek?

maxp

Medlem
Tjena,

Min dyra elcykel blev nyligen stulen så nu letar jag efter en ny 'vanlig' cykel. Kommer mest användas för att cykla till butiker 1 mil bort på cykel/bilväg några gånger i veckan. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter eller vill ha, vet att hybridcyklar är populära men av egen erfarenhet är hybrid produkter worst of both worlds :) . Planerar att även cykla på vintern. Just nu har jag mest bara tittat på vad XXL erbjuder, specifikt deras SC LITE Advent som är nedsatt till min budget på cirka 5k SEK. Andra tips eller förslag?

Jag har ingen koll på Whites modeller men får det inte kosta mer än 5k så kan det väl lika gärna få kosta hälften av det.

Eller denna med hydrauliska skivbromsar

Se även denna tråd

Tjena,

Min dyra elcykel blev nyligen stulen så nu letar jag efter en ny 'vanlig' cykel. Kommer mest användas för att cykla till butiker 1 mil bort på cykel/bilväg några gånger i veckan. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter eller vill ha, vet att hybridcyklar är populära men av egen erfarenhet är hybrid produkter worst of both worlds :) . Planerar att även cykla på vintern. Just nu har jag mest bara tittat på vad XXL erbjuder, specifikt deras SC LITE Advent som är nedsatt till min budget på cirka 5k SEK. Andra tips eller förslag?
Glöm inte stänkskärmar vid regn och snö! (speciellt snö)

Hade jag haft 5k att köpa cykel för så hade jag absolut inte tittat på nytt. Man får rätt mycket mer begagnad än ny cykel för 5k...

Tjena,

Stadium har rätt bra priser på cyklar också: https://www.stadium.se/sport/cykel/cyklar.se29740502

Jag har ingen koll på Whites modeller men får det inte kosta mer än 5k så kan det väl lika gärna få kosta hälften av det.

Eller denna med hydrauliska skivbromsar

Se även denna tråd
Har en vän som har en sån.
Hon cykelpenlar på den varje dag och har ca 8 km enkel väg. Men hon är nöjd.
Lite sugen själv med ?

Jag skulle gått på en beggad. Inte lika intressant för tjuvajä*larna och mer för pengarna rent allmänt. Visst, det kan bli mek (drivpaket/bromsar) men det är rätt enkelt mek.

En traditionell herrcykel (eller damcykel) tror jag skulle bli perfekt. Köp något på Blocket. Kostar inte mycket. Till exempel:

Bilagor

• Screenshot_20240830-174845.png
    Screenshot_20240830-174845.png
    280 KB · Besök: 77
Tillbaka
Topp