Pendlarväska /datorväska för cykel
Är rätt less att ha datorn i ryggsäcken när jag cyklar till jobbet. Har man dessutom ombyteskläder i ryggan så blir den både tung(belastning för bekan) och ett en stor vindfång. Gör man 3,4 mil per dag så vill man gärna slippa extra vikt på kroppen och lite lättare vindmotstånd.
Har börjat kolla på väskor och att skaffa en pakethållare till pendlarhojen.
Tänkte skaffa en mindre väska som man kan ta lös enkelt och som funkar som en dator/dokumentväska. Dvs den ska vara rätt liten (datorn är 34x24 cm). 100% vattentät är ett krav, sen kanske den ska vara lite mer stoppad än en vanlig datorväska, för att tåla lättare stötar.
Sen tänkte jag även skaffa en lite större väska för ombyteskläder. Tror att 10-15 liters packvolym och 100% vattentät är ungefär vad jag behöver. Då kan man ta med kläder för 2-3 dagar och behöver den inte varje dag.
Vilka i Stockholm säljer bra cykelväskor?
Andra erfarenheter av pendlarväskor?
Har surfat lite på Vaude som verkar ha rätt bra grejer.
Någon som har erfarenhet av vaudes väskor/modelltipps?
Tack på förhand
Byraggarn
Har börjat kolla på väskor och att skaffa en pakethållare till pendlarhojen.
Tänkte skaffa en mindre väska som man kan ta lös enkelt och som funkar som en dator/dokumentväska. Dvs den ska vara rätt liten (datorn är 34x24 cm). 100% vattentät är ett krav, sen kanske den ska vara lite mer stoppad än en vanlig datorväska, för att tåla lättare stötar.
Sen tänkte jag även skaffa en lite större väska för ombyteskläder. Tror att 10-15 liters packvolym och 100% vattentät är ungefär vad jag behöver. Då kan man ta med kläder för 2-3 dagar och behöver den inte varje dag.
Vilka i Stockholm säljer bra cykelväskor?
Andra erfarenheter av pendlarväskor?
Har surfat lite på Vaude som verkar ha rätt bra grejer.
Någon som har erfarenhet av vaudes väskor/modelltipps?
Tack på förhand
Byraggarn