Mike the bike
Ny medlem
Pepparspray mot hundar ?
captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> Min hund äter barn till frukost, fiser vätgas,
> mördar pensionärer och våldtar kvinnor och män
> i tights så fort jag släpper lös honom i
> skogen...
>
> här är hans kollega på dräpar träning
>
kolla
> vid 1:25 tror ni verkligen att vi släpper lös
> våra hundar och säger ATTACK? Ja, hunden kan
> vara ett vapen. Men de flesta som går ut i skogen
> med lös hund, har koll på hur sina "bestar"
> agerar. Det har hänt att våran hund springer och
> hälsar på någon främling som dyker upp i
> skogen, gör det honom till en mördarhund och
> ägaren till en dålig ägare? Nej, det gör
> faktiskt inte det.
>
> Säger inte att det inte finns dåliga ägare,
> eller folk med kamphundar som inte borde få ha
> hund, men det är frittfram för dom att föryngra
> sig. Tänk på det!
>
> Skärp er-.
>
>
> Tack ska ni ha, hunden är bra! /görel
Du tycker det är helt okej att låta jycken springa lös? Hur ska en person som inte vet något om hundars psyke/uppförande och som dessutom är rädd för dem rent allmänt veta tt just din vovsing är snäll och "bara vill hälsa" ? Det är helt omöjligt att veta för den som inte är intierad. Hundägare får fanimig ha pli på sina jyckar och ha förståelse för att människor ÄR rädda och att de blir förbannade när främmande fyrbenta monster springer fram till dem helt oförhappandes. Det är inget konstigt alls.
Jag är hundrädd men brukar kunna behärska mig. Om jag känner hunden/hundägaren brukar det gå bra men möter jag en för mig helt okänd hund brukar jag inte dra mig för att högljutt och tydligt visa för hundägaren att jag inte uppskattar att hans bästa vän springer fram mot mig när jag är oförberedd. det är NI som gör fel som blir förbannade på de hundrädda, inte tvärtom. Med det inte sagt att man som hundrädd ska ta sig sadistiska friheter och börja slå och sparka på en hund innan den attackerat.
-------------------------------------------------------
> Min hund äter barn till frukost, fiser vätgas,
> mördar pensionärer och våldtar kvinnor och män
> i tights så fort jag släpper lös honom i
> skogen...
>
> här är hans kollega på dräpar träning
>
> vid 1:25 tror ni verkligen att vi släpper lös
> våra hundar och säger ATTACK? Ja, hunden kan
> vara ett vapen. Men de flesta som går ut i skogen
> med lös hund, har koll på hur sina "bestar"
> agerar. Det har hänt att våran hund springer och
> hälsar på någon främling som dyker upp i
> skogen, gör det honom till en mördarhund och
> ägaren till en dålig ägare? Nej, det gör
> faktiskt inte det.
>
> Säger inte att det inte finns dåliga ägare,
> eller folk med kamphundar som inte borde få ha
> hund, men det är frittfram för dom att föryngra
> sig. Tänk på det!
>
> Skärp er-.
>
>
> Tack ska ni ha, hunden är bra! /görel
Du tycker det är helt okej att låta jycken springa lös? Hur ska en person som inte vet något om hundars psyke/uppförande och som dessutom är rädd för dem rent allmänt veta tt just din vovsing är snäll och "bara vill hälsa" ? Det är helt omöjligt att veta för den som inte är intierad. Hundägare får fanimig ha pli på sina jyckar och ha förståelse för att människor ÄR rädda och att de blir förbannade när främmande fyrbenta monster springer fram till dem helt oförhappandes. Det är inget konstigt alls.
Jag är hundrädd men brukar kunna behärska mig. Om jag känner hunden/hundägaren brukar det gå bra men möter jag en för mig helt okänd hund brukar jag inte dra mig för att högljutt och tydligt visa för hundägaren att jag inte uppskattar att hans bästa vän springer fram mot mig när jag är oförberedd. det är NI som gör fel som blir förbannade på de hundrädda, inte tvärtom. Med det inte sagt att man som hundrädd ska ta sig sadistiska friheter och börja slå och sparka på en hund innan den attackerat.
Senast redigerad av en moderator: