N_sandstrom
Aktiv medlem
"Permanent" laga MTB-däck
Som alla märkt så börjar det bli ont om reservdelar i butikerna, och däck är inget undantag.
Ska jag få tag på ett bakdäck utan pyspunka från mina vanliga butiker så är det 3 månader bort minst.
Men, jag har kvar en hyfsat hög av bättre begagnade däck, som jag enbart bytt bort av lathet, för att det är lättare att köpa nytt.
Dom flesta har ett par maXalami-lagningar, och sedan något envist hål som är aningen för stort.
Hur gör man nu bäst när man "måste" börja laga gammalt?
Jag har testa Casco's Rubberfix, den som "ersatt" Liquisole, men trots rengöring med både IPA och Aceton så vägrar det fästa bra mot gummit.
Går att riva av hela lagningen som om det vore häftmassa på en colaburk.
Loctite 480 skulle säkert fungera bättre, men den prislappen är lite avskräckande.
Vad använder ni, som faktiskt funkar? Och som går att få tag i 2021?
Ska jag få tag på ett bakdäck utan pyspunka från mina vanliga butiker så är det 3 månader bort minst.
Men, jag har kvar en hyfsat hög av bättre begagnade däck, som jag enbart bytt bort av lathet, för att det är lättare att köpa nytt.
Dom flesta har ett par maXalami-lagningar, och sedan något envist hål som är aningen för stort.
Hur gör man nu bäst när man "måste" börja laga gammalt?
Jag har testa Casco's Rubberfix, den som "ersatt" Liquisole, men trots rengöring med både IPA och Aceton så vägrar det fästa bra mot gummit.
Går att riva av hela lagningen som om det vore häftmassa på en colaburk.
Loctite 480 skulle säkert fungera bättre, men den prislappen är lite avskräckande.
Vad använder ni, som faktiskt funkar? Och som går att få tag i 2021?