Pinkbike XC Field test 2021 - tråden

glitch

Aktiv medlem
I veckor har de retats med att testet snart ska publiceras och givet hur det har ploppat upp nya hojar likt svampar på hösten borde det kunna bli rätt intressant läsning.
Den stora frågan är vilka hojar är kvar under embargo då de inte publicerat än.
Scott 2021 är förvisso inte riktigt officiella än men ÅF har börjat få hem i vissa fall så det torde vara dagar kvar.

Hojar som känns givna som att de är med:
Scalpel / SE
Epic / Evo
Transition Spur
Yeti SB115
Revel Ranger
Scott Spark RC 2021 (med 120 gaffel)

Vad mer har fått / borde få en rejäl uppdatering i år?
Hur gammal är Pivoten?

Trek och Orbea hade de ju med i 2020 field test så de känns inte aktuella att de skulle titta på igen.

Jag är i alla fall redigt laddad då det är en ruggigt kul kategori av cykel.
Någon borde skicka in en Allebike Alpha till dem också :)

glitch

Aktiv medlem
Frågan är också hur snävt de drar det - kommer YT Izzo få vara med? Gissar att den inte får vara med, för mycket trail.

Nya lättviktsversionen av GG Trailpistol?
Mondraker har de ju redan testat.

Tyckte jag läste nåt om 9 hojar i testet - vad kan det finnas mer nytt än Sparken som ligger under embargo?

Davidvargen

Ny medlem
Kanske Commencal har något på gång då deras Meta trail blivit ännu biffigare?
Bird har väl en 29" carbonhoj på G med.

Nu killgissas det en hel del :)

glitch

Aktiv medlem
Kanske Commencal har något på gång då deras Meta trail blivit ännu biffigare?
Bird har väl en 29" carbonhoj på G med.

Nu killgissas det en hel del :)
Hade varit mäktigt med Bird, men mig veterligen har de aldrig testat någon Bird på Pinkbike.

Commencal hade ju varit riktigt coolt om de släppt en alu down country! Tillbaka lite till Sunn rötterna.

Norco Revolver kom ju redan förra året som 2020 så den är ute ur leken också.
HeiHei är ju också redan uppdaterad sedan en tid tillbaka.

Canyon borde ju ha nåt nytt, Lux känns ju rätt mossig men de brukar ju inte vara de som pushar framåt.

theBrand

Aktiv medlem
Jag gissar att de har en Mach 4sl också (har för mig att det nämnts att det skulle vara med en cykel med live-valve).

Frågan är, kommer det en ny XC-hoj från Santa Cruz?

glitch

Aktiv medlem
Blur uppdaterades relativt nyligen så det har jag svårt att tro.
Borde helt klart komma fler live valve hojar.

glitch

Aktiv medlem
"Next content 20th of July" - men åååå det är nu ju!!
En uppdaterad Oiz TR hade ju varit mumma.

glitch

Aktiv medlem
nya Anthem kanske?
supercaliber?
Supercaliber är 2020 årsmodell och pinkbike har redan provat den 2019. Så jag har svårt att tro att den skulle vara med.
En ny Anthem borde vara på G, Giant har ju släppt mycket nytt på landsvägssidan sista veckorna så en ny Anthem hade ju varit rimlig den kom väl 2017 så ungefär lika gammal som Sparken.

onyx3

Medlem
Om man läser Scott Spark tråden så verkar det ryktas att de bara har langat på en 130-gaffel utan att ändra geo.

E41FC3D2-0B00-43C9-9A3F-FCACF59972C1.jpeg

Senast ändrad:

glitch

Aktiv medlem
Nu skrev Orbea Are you ready for the biggest reveal of them all?

You’re almost there

Nyfikenheten växer.

InlineOla

Aktiv medlem
Ny Merida Ninety-Six.
Ja det är på gång. När jag surfa all världens cyklar o modeller för ett tag sedan skrev jag en fråga till Merida om deras 120-RC o fick bla följande svar.

"Next year will see a new version of the NINETY-SIX which might be of interest to you. 100mm rear paired with 120mm front and a modern trail bike influenced geometry. The bike will be launched October time.

Regards,
MERIDA"

glitch

Aktiv medlem
Det sjuka är ju att Merida är en av världens största tillverkare (har för mig de var tvåa efter Giant). Har de föresten kvar sina 49% i Specialized?
Hur de inte kan vara bättre på marknadsföring är obegripligt.

Freddie L

Aktiv medlem
Ja, ursäkta för den. Jag skulle bara slänga in en typisk Gun-Rita Multivan med lite värlsdmästarränder, men så blev det lite skruvat med denna till texten jag redan skrivit. Kommer ihåg att jag dräglade över de skorna, annonsen har jag däremot aldrig sett innan.

Men poängen är att det troligen hjälper ”hype” och försäljning med åkare som Gun-Rita och José.

glitch

Aktiv medlem
Loggade in på Orbeagrejen och nu kan man få förtur - kollade TR modellen, verkar tyvärr inte vara någon revolution. Typ oförändrad geo?
Screenshot_20200721-172818_Samsung Internet.jpg

Supersonic

Aktiv medlem
Åhh hoppas nu bara det inte är något så töntigt som nya färger på befintliga ramar.

Antiklimax av den typ Trek stod för häromåret, när de haussade som tusan för en ny spännande produkt och det sedan vid släpp visade sig vara en ny hjälm.

glitch

Aktiv medlem
Åhh hoppas nu bara det inte är något så töntigt som nya färger på befintliga ramar.

Antiklimax av den typ Trek stod för häromåret, när de haussade som tusan för en ny spännande produkt och det sedan vid släpp visade sig vara en ny hjälm.
Verkar ju vara det, typ nya färger, nya komponentspecar och "nytt" kolfiber med OMX (kanske fanns redan?) Och ny länk i fiber.

Jensen

Aktiv medlem
Det sjuka är ju att Merida är en av världens största tillverkare (har för mig de var tvåa efter Giant). Har de föresten kvar sina 49% i Specialized?
Hur de inte kan vara bättre på marknadsföring är obegripligt.
Fast det är ju inte så att giant är särskillt roliga de heller. Eller jag tycker då inte det. Lite som att allt krut läggs på att bygga åt andra.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer