Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
storfiskarn sa:Kan gå att knacka i en större torx så den får fäste o du kan skruva ut den.
BjornR sa:http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ing/Avdragare/Skruvutdragare-5-st-2000016851/
Kanske dessa? Finns säkert bättre metoder.
Belse sa:BjornR sa:http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ing/Avdragare/Skruvutdragare-5-st-2000016851/
Kanske dessa? Finns säkert bättre metoder.
Använd absolut inte dessa koniska grispittar, dom är jävulens påfund. Det finns en annan modell på Biltema som är fyrkantiga som man knackar in i ett borrat hål i skruven som är ljusår bättre då dom inte spräcker isär skruven på samma sätt vilket medför att den sitter än jävligare och så drar man av grispitten till slut...
+1Barometer sa:Slå i en spårskruvmejsel. Kan funka om skruven inte är dragen så hårt.
Håller med... Avskyr detta pissverktyg!Belse sa:Använd absolut inte dessa koniska grispittar, dom är jävulens påfund.
Pitten är alltså ett pissverktyg?Börne sa:Håller med... Avskyr detta pissverktyg!Belse sa:Använd absolut inte dessa koniska grispittar, dom är jävulens påfund.
Bland annat ;)Eveningstar sa:Pitten är alltså ett pissverktyg?Börne sa:Håller med... Avskyr detta pissverktyg!Belse sa:Använd absolut inte dessa koniska grispittar, dom är jävulens påfund.
UrTomas sa:Säger det igen: knacka i en inbus av lämplig storlek. Funkar varje gång. Om du har hemma, förstås :)
Pfaff sa:Edit, autocorrectjävel. Jag blir galen!
jonja sa:Pfaff sa:Edit, autocorrectjävel. Jag blir galen!
Prova att ta bort autocorrect från mellanslag istf att skylla allt på 'tekniken'.
qma sa:Såna här spline bits funkar grymt bra i hex-skruv. Har funkat perfekt de två gånger jag lyckats runda såna.
Fanns i min billiga gamla bitssats från classe.
Yes, det funkar alltid. men om vi ska vara petiga så kan vi kalla dom för XZN hylsor istället så blir det lättare för folk att hitta dom i handeln.UrTomas sa:qma sa:Såna här spline bits funkar grymt bra i hex-skruv. Har funkat perfekt de två gånger jag lyckats runda såna.
Inbus. Tredje gången jag skriver det nu ;) Det verkar inte som de tror att det funkar dock. Det funkar alltid, är min erfarenhet. Men vad vet jag, har ju bara jobbat som bilmekaniker ett gäng år och nu fordonslärare i fem år... ;)
Håller med om att de är kanon till detta ändamål & att det heter XZN... Inbus har jag aldrig hört!Lainen sa:Yes, det funkar alltid. men om vi ska vara petiga så kan vi kalla dom för XZN hylsor istället så blir det lättare för folk att hitta dom i handeln.UrTomas sa:qma sa:Såna här spline bits funkar grymt bra i hex-skruv. Har funkat perfekt de två gånger jag lyckats runda såna.
Inbus. Tredje gången jag skriver det nu ;) Det verkar inte som de tror att det funkar dock. Det funkar alltid, är min erfarenhet. Men vad vet jag, har ju bara jobbat som bilmekaniker ett gäng år och nu fordonslärare i fem år... ;)
Lainen sa:Yes, det funkar alltid. men om vi ska vara petiga så kan vi kalla dom för XZN hylsor istället så blir det lättare för folk att hitta dom i handeln.UrTomas sa:qma sa:Såna här spline bits funkar grymt bra i hex-skruv. Har funkat perfekt de två gånger jag lyckats runda såna.
Njae, jag läste "(The term “INBUS” is a registered trademark, originated by the German company Bauer & Schaurte in 1934 and currently owned by INBUS IP GmbH, Breckerfeld, Germany)".UrTomas sa:Intressant läsning! Men vad jag förstår så är det Torx som är (var?) ett varumärke? Inbus verkar vara en benämning på insex från början. Intressant som sagt! Jag ska undersöka det här mer :)
Hittade också det precis :) Men vad det verkar så är det fortfarande insex det handlar om? Nja, hex key verkar vara standarden, men Allen används i USA om jag fattade rätt :)JTF sa:Njae, jag läste "(The term “INBUS” is a registered trademark, originated by the German company Bauer & Schaurte in 1934 and currently owned by INBUS IP GmbH, Breckerfeld, Germany)".UrTomas sa:Intressant läsning! Men vad jag förstår så är det Torx som är (var?) ett varumärke? Inbus verkar vara en benämning på insex från början. Intressant som sagt! Jag ska undersöka det här mer :)
Allen (eller Allen-key) däremot är väl den internationella benämningen på insexnyckel. Men det finns mycket nördfakta att grotta ner sig i om man vill. :-)
Ta en glutt under 'inställningar'.Pfaff sa:jonja sa:Pfaff sa:Edit, autocorrectjävel. Jag blir galen!
Prova att ta bort autocorrect från mellanslag istf att skylla allt på 'tekniken'.
Och hur gör man det?
Svnprssn sa:Om man måste borra bort en skruv, om det är möjligt så kan en idé vara att borra ifrån andra sidan, ibland hugger borren fast i skruven och då gängar den ut sig av sig själv.