Planet X - erfarenheter?

Planet X - erfarenheter?
Är på väg att köpa ett par högprofilhjul från Planet X, Pro Carbon 50mm eller CT45. Men skulle gärna vilja höra vad folk har att säga om dessa fälgar samt om sidan Planet X rent allmänt. Knåpar ihop detta på mobilen så det blir inga länkar till sidan.

/Jeanette

Planet X - erfarenheter?
Brukar förekomma rekommendationer dit på nästan daglig basis. Har inget därifrån själv, men två polare har Planet-x kolfiberhojar och de verkar väldigt nöjda.

Planet X - erfarenheter?
Fälgarna dom använder till deras hjul är bland det bästa som finns (Gigantex) sen beror det på vad man plockar i hop hjulen med för grejor men dom kör bara med beprövade grejor. Dock så är det nästan alltid ett eller ett par år gamla fälgar och delar som reas ut.

Planet X - erfarenheter?
Har ett par 82/101mm hjul för tempo ifrån dom, inte använda jättemycket men än så länge funkar dom :-)
Kan inte annat än rekommendera dom!

Planet X - erfarenheter?
Jag tog en rövare och har beställt nya CT 45 och väntar hem dem när som helst. Jag är verkligen inte rätt person att recensera hjul, har bara testat hjulen som kom med min cykel och är dessutom glad motionär men jag fastnade för snacket om 23mm fälgar och ville ha ett par "lagom" aerohjul för inte för mycket pengar.

Men jag kan ju återkomma med lekmannamässiga åsikter när de är testade.

Planet X - erfarenheter?
Jag sitter oxå och väntar på kolfiberhjul från PlanetX. Slog till efter att ha läst positiva recensioner på nätet. Har handlat från PlanetX och OnOne ett flertal gånger, allt från småprylar till nästan hel cykel, och det har fungerat utmärkt alla gånger, både själva handlandet och prylarna.

Planet X - erfarenheter?
Hört mycket gott om deras högprofilhjul men det stämmer nog att fälgar har 1-2 år på nacken och inte är senaste som finns att tillgå. Kompenseras av riktigt bra priser. Har bara köpt ett hjulpar - handbyggda hjul till Pompinon på DTSwissfälgar

Annars har jag köpt 4 ramar och en komplett cykel därifrån - bra företag att handla från.

Planet X - erfarenheter?
Kör 60mm kolfiberhjul från planet x. Är mycket nöjd. Dom kunde vara lite lättare. Men dom va så sjukt prisvärda så det gör inget. Jag har väl rullat typ 150mil på dom och jag väger drygt 100, så mina erfanheter av dom är bara positiva. Plus att det gick fort att få dom.

Planet X - erfarenheter?
Snabb "recension". Har kört ett par rundor med CT45orna nu och är klart nöjd så här långt. Känns lättare uppför än mina Mavic Ksyrium Equipe och rullar på fint. Kör 25mm Conti GP4000S vilket funkar men är precis att de passar in i gaffeln upptill (Canyon Ult AL 8.0). Hjulen är så vitt jag kan bedöma välbyggda med hög finish, gillar att de är helt fria från klibbor osv. Alla ekrar spända osv och de levererades i en för ändamålet bra kartong. Baknavet har ett ganska högt frihjulsljud ville jag personligen tycker är helt ok.

Irriterande nog (för mig) så har de just nu en bra deal på dem och har sänkt priset med 50 pund plus att de skickar med slangar, däck och en hjulväska.

Planet X - erfarenheter?
jonsal skrev:
-------------------------------------------------------
> Snabb "recension". Har kört ett par rundor med
> CT45orna nu och är klart nöjd så här långt.
> Känns lättare uppför än mina Mavic Ksyrium
> Equipe och rullar på fint. Kör 25mm Conti
> GP4000S vilket funkar men är precis att de passar
> in i gaffeln upptill (Canyon Ult AL 8.0). Hjulen
> är så vitt jag kan bedöma välbyggda med hög
> finish, gillar att de är helt fria från klibbor
> osv. Alla ekrar spända osv och de levererades i
> en för ändamålet bra kartong. Baknavet har ett
> ganska högt frihjulsljud ville jag personligen
> tycker är helt ok.
>
> Irriterande nog (för mig) så har de just nu en
> bra deal på dem och har sänkt priset med 50 pund
> plus att de skickar med slangar, däck och en
> hjulväska.

Ser fina ut, är lite sugen på kolfiber + alubromsyta.
Men stämmer det att dom väger 976+825g? 1,8kg hjul, lixom....

Planet X - erfarenheter?
Beställt Chunky Monkeys från On-One/Planet X och inte fått orderbekräftelse efter 4 dagar (varav 2 vardagar). Brukar de sköta sig...?

Tillbaka
Topp