Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kneecap sa:Tjena!
Men du läser ju mina inlägg som f-n läser bibeln.
.
.
men många säger att det inte går att ha skoj på en tre-fyra år gammal design.
Lars.E sa:Kneecap sa:Tjena!
Men du läser ju mina inlägg som f-n läser bibeln.
.
.
men många säger att det inte går att ha skoj på en tre-fyra år gammal design.
Hm...
Var i happybibeln säger någon att det inte går att ha skoj på en gammal design?
Själv tolkar jag det mer som att många tycker att det är bättre att köpa det som är modernt om man nu ändå ska köpa något.
+1Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
ooms sa:+1Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
Jobbigt o jävligt, svettig blir man oxå. Usch!
Inte direkt AC men fläktar nog rätt sköntetnica sa:ooms sa:+1Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
Nu när det kommit elmotor till cyklar kanske AC ligger runt hörnet.
Mend en fläktar väl mest bakom cykeln? Annars är den nog sjukt trög att cykla framåt.JesperA sa:Inte direkt AC men fläktar nog rätt sköntetnica sa:ooms sa:+1Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
Tips från coachen: Håll gott avstånd framför kraftfulla fläktar om du alltså ännu inte bestiftat bekanskap med dessa änLejon sa:Mend en fläktar väl mest bakom cykeln? Annars är den nog sjukt trög att cykla framåt.JesperA sa:Inte direkt AC men fläktar nog rätt sköntetnica sa:ooms sa:+1Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
JesperA sa:Tips från coachen: Håll gott avstånd framför kraftfulla fläktar om du alltså ännu inte bestiftat bekanskap med dessa änLejon sa:Mend en fläktar väl mest bakom cykeln? Annars är den nog sjukt trög att cykla framåt.JesperA sa:Inte direkt AC men fläktar nog rätt sköntetnica sa:ooms sa:+1Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
Jag har hört att långa scarfar eller halsdukar gör extra nytta för att hålla nacken varm och mysig när det fläktar från en så stor fläkt.JesperA sa:Tips från coachen: Håll gott avstånd framför kraftfulla fläktar om du alltså ännu inte bestiftat bekanskap med dessa än
Mårten sa:Bengt-re sa:Mårten sa:Det är väl inte särskilt skoj att cykla oavsett material?
Jo. Varför skulle man annars cykla?
Det frågar jag mig själv rätt ofta. Varför jag cyklar alltså.
Jag skulle gladeligen testa, meeeen:Jag är en clipless-kille så jag har svårt att veta vad jag ska tro om detta. Nån som skulle våga ge det ett försök, eller ska man tro att det löser sig av sig självt, är det bra så kan det bli nåt?
Förutom priset på pedalen måste man också lägga ut på en 10 mm kortare vev.Osäker om detta blir rätt tråd när det kanske mer handlar om: ny standard för plattisar!
![]()
Outlier MTB — Pendulum Pedal
Low, Thin, Concave, Self-righting. The mountain bike pedal re-imagined!www.outliermtb.com
Fick upp den här recensionen på Youtube, det är ingen jag följer så jag vet inget om kanalen. Han hävdar sig vara helt fri från kopplingar åtminstone.
Jag är en clipless-kille så jag har svårt att veta vad jag ska tro om detta. Nån som skulle våga ge det ett försök, eller ska man tro att det löser sig av sig självt, är det bra så kan det bli nåt?
Va? Du behöver sänka sadeln, det är allt. För du förlorar ju lika mycket höjd i lägsta läget som i högsta. Omkretsen på fotrörelsens cirkel är exakt samma som med alla andra pedaler.Förutom priset på pedalen måste man också lägga ut på en 10 mm kortare vev.
Vilket medför att cockpiten blir en cm högre, vilket man kanske inte vill. Och att pedalen sveper en cm närmre marken, vilket man kanske inte heller vill.Va? Du behöver sänka sadeln, det är allt. För du förlorar ju lika mycket höjd i lägsta läget som i högsta. Omkretsen på fotrörelsens cirkel är exakt samma som med alla andra pedaler.
Vilket medför att cockpiten blir en cm högre, vilket man kanske inte vill. Och att pedalen sveper en cm närmre marken, vilket man kanske inte heller vill.
Men visst är fotprörelsen exakt som innan förutom lite lägre, och en cm kortare vev blir inte en likadan fotrörelse.
Det tror jag inte med tyngdpunkten som är klart under rotationsaxeln.Intressant grej. Jag hade 100% trampat på lagret/fel sida konstant![]()
Jag vet inte vilket problem de ska lösa för oss dödliga dock. Jag har aldrig upplevt problem med greppet med vanliga pedaler så för mig personligen saknar jag inget.
@Berk Det kanske är bra på vissa cyklar, men det finns för låg BB-höjd också och det är just pedalerna som brukar vara det som klappar i och begränsar då. Så har man en cykel man tycker är för hög egentligen är det säkert toppen.
Kanske om man har väldigt tjocka pedaler att jämföra med, offset är ju ändå märkbart på bild. Det är väl hela poängen?Såklart. Men de här pedalrna är tunna. De ser att undersidan inte hamna längre ner än på en vanlig pedal och säkert inte så länge som pins på undersidan. Så jag tror att pedalen självai inte ger mer problem. Men framkanten av skon hamnar klart lägre och kommer lägre ner än pedalen om foten är positionerad lite neråt.
Kanske om man har väldigt tjocka pedaler att jämföra med, offset är ju ändå märkbart på bild. Det är väl hela poängen?
Och: ’eels down!
Jag tänker mer de gånger man vill placera om foten eller att kanske dabbar. Jag gillar inte pedaler med en fet bula längst in. Men tanken kanske är att man alltid har fötterna på pedalerna med dessaDet tror jag inte med tyngdpunkten som är klart under rotationsaxeln
Lägre tyngdpunkt är så klart bra, men jag tycker moderna hojar har tillräckligt lågt BB som det är. Det känns som dessa är för en annan användargrupp än mig själv oavsett.De flesta problem som nämns i videon är inte riktiga problem, tycker jag. Men en kring 2 cm lägre tyngdpunkt av kroppen är en klar fördel.
Jag undrar bara om risken att spetsen av skon tar i obstakel inte blir för stor när fötterna hamnar 2 cm lägre.
+1 och att man kan ha riktigt varma skor.Jag kör plattisar på vintern. Tycker gisslet med is i klossen och pedalerna förtar cykelglädjen. I snö blir det ju ofta lite mer gå. Skillnaden platt/spd är påfallande liten. Iaf när det gäller mitt SS stiglufsande.
Du byter dom mot hela pins när dom är för nedslitna.Klickade hem ett par specialpedaler Bennies plattform. Nu åker jag aldrig DH direkt så när det står att dom 24 pinsen är utbytbara så vad är dom utbytbara till?
Jag tänker mig att använda kanske 5-6 per pedal så man kanske ska skruva i ngt i dom hål som inte används......billiga var dom iaf 359kr hos TCM Cykel.
Visa bilaga 739928
Antingen får man inga pedaler men nya hojen eller så är detta "standard":
Visa bilaga 740012