Plinga eller inte plinga - det är frågan

Totteman skrev:
-------------------------------------------------------
> En sak som man kan fundera på är varför det är
> svårt för en del att hålla sig till höger när
> man cyklar. På Götgatan är det ofta en liten
> kö, från Ringvägen sett, och då är det lite
> trixigt att ta sig förbi alla som kör i mitten
> av cykelbanan.
>
> Jag funderar på att skaffa en skylt där det
> står, typ:
>
> Omkörd cyklist?
> Håll till höger TACK.
>
> Sedan kan det vara en cykel på skylten också.
>
> Skylten ska jag sedan ha längst ned på min
> ryggsäck så att den syns för den kränkta
> cyklisten.
>
> Samma sak på Götgatan åt andra hållet,
> söderut.

Det här inlägget är på skämt va'? Ironin är så hårfin att jag har svårt att avgöra...

Oskar skrev:

> Det här inlägget är på skämt va'? Ironin är
> så hårfin att jag har svårt att avgöra...

Haha +1

Oskar skrev:
> Totteman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En sak som man kan fundera på är varför det
> är
> > svårt för en del att hålla sig till höger
> när
> > man cyklar. På Götgatan är det ofta en liten
> > kö, från Ringvägen sett, och då är det
> lite
> > trixigt att ta sig förbi alla som kör i
> mitten
> > av cykelbanan.
> >
> > Jag funderar på att skaffa en skylt där det
> > står, typ:
> >
> > Omkörd cyklist?
> > Håll till höger TACK.
> >
> > Sedan kan det vara en cykel på skylten också.
> >
> > Skylten ska jag sedan ha längst ned på min
> > ryggsäck så att den syns för den kränkta
> > cyklisten.
> >
> > Samma sak på Götgatan åt andra hållet,
> > söderut.
>
>
> Det här inlägget är på skämt va'? Ironin är
> så hårfin att jag har svårt att avgöra...

Eller kanske:

Omkörd cyklist?
Ta rygg på mig!

Totteman skrev:
> Oskar skrev:
> -----
> > Totteman skrev:
> >
>
> > -----
> > > En sak som man kan fundera på är varför
> det
> > är
> > > svårt för en del att hålla sig till höger
> > när
> > > man cyklar. På Götgatan är det ofta en
> liten
> > > kö, från Ringvägen sett, och då är det
> > lite
> > > trixigt att ta sig förbi alla som kör i
> > mitten
> > > av cykelbanan.
> > >
> > > Jag funderar på att skaffa en skylt där det
> > > står, typ:
> > >
> > > Omkörd cyklist?
> > > Håll till höger TACK.
> > >
> > > Sedan kan det vara en cykel på skylten
> också.
> > >
> > > Skylten ska jag sedan ha längst ned på min
> > > ryggsäck så att den syns för den kränkta
> > > cyklisten.
> > >
> > > Samma sak på Götgatan åt andra hållet,
> > > söderut.
> >
> >
> > Det här inlägget är på skämt va'? Ironin
> är
> > så hårfin att jag har svårt att avgöra...
>
>
> Eller kanske:
>
> Omkörd cyklist?
> Ta rygg på mig!

och söder ut

Omkörd cyklist?
Ta rygg på mig!
men du får dra över skanstullsbron..

/H

Jag plingar aldrig på cykelbanor utan kör om i samma fart som innan i någon lucka. Undantag är barn och pensionärer. Om man är ute och går på en bilväg, räknar man med att alla bilar ger en liten tjeck varningssignal innan de passerar en? Varför ska man då förväntas få en liten trevlig "varning" om att en cykel tänker passera?

På kombinerade cykel-/gångbanor saktar jag vid behov ner och ser till att fotgängarna hinner upptäcka mig och flytta på sig så jag kan komma förbi.

Som någon annan skrev, om tron att folk till slut kanske lär sig, kör jag enligt principen att "bränt barn skyr elden" och om någon är ute och vandrar/vinglar mitt i cykelbanan så lär de snabbare lära sig att de är på fel plats genom att bli lite lätt chockade snarare än att få ett trevligt plingande.

För eller senare stöter ni väl på fotgängare som är lika mycket på tvären och omedgörliga som ni. Med en attityd mot cyklister i allmänhet som skapats av möten med - och omkörningar av - aggrocyklister. Hoppas det är ni som stöter på dem, och inte jag. Ännu värre när de satt sig i bilen och skall bete sig likadant mot de cyklister som råkar vara i närheten.

Fikasvettot skrev:
> För eller senare stöter ni väl på fotgängare
> som är lika mycket på tvären och omedgörliga
> som ni. Med en attityd mot cyklister i allmänhet
> som skapats av möten med - och omkörningar av -
> aggrocyklister. Hoppas det är ni som stöter på
> dem, och inte jag. Ännu värre när de satt sig i
> bilen och skall bete sig likadant mot de cyklister
> som råkar vara i närheten.

Om du är ute och vandrar runt på måfå mitt i en bilväg, räknar du då med att bli vänligt bemött av alla bilar? Att de snällt saktar ner och väntar på att du ska hitta en bra sida att gå undan till?

Cyklar klassas som fordon enligt lagen, men tyvärr är det ju så att rädsla styr folks beteende bra mycket mer än annat. Man är rädd för att bli påkörd av en bil och därför ser man till att hålla sig undan. Men folk är uppenbarligen inte rädda för att bli påkörda av cyklister och därför ger de blanka sjutton i att akta sig.

H. skrev:
> Fikasvettot skrev:
> -----
> > För eller senare stöter ni väl på
> fotgängare
> > som är lika mycket på tvären och
> omedgörliga
> > som ni. Med en attityd mot cyklister i
> allmänhet
> > som skapats av möten med - och omkörningar av
> -
> > aggrocyklister. Hoppas det är ni som stöter
> på
> > dem, och inte jag. Ännu värre när de satt sig
> i
> > bilen och skall bete sig likadant mot de
> cyklister
> > som råkar vara i närheten.
>
>
> Om du är ute och vandrar runt på måfå mitt i
> en bilväg, räknar du då med att bli vänligt
> bemött av alla bilar? Att de snällt saktar ner
> och väntar på att du ska hitta en bra sida att
> gå undan till?
>
> Cyklar klassas som fordon enligt lagen, men
> tyvärr är det ju så att rädsla styr folks
> beteende bra mycket mer än annat. Man är rädd
> för att bli påkörd av en bil och därför ser
> man till att hålla sig undan. Men folk är
> uppenbarligen inte rädda för att bli påkörda
> av cyklister och därför ger de blanka sjutton i
> att akta sig.

Men du glömmer en sak, det är inte förbjudet för folk att gå på cykelbanan.

andersen skrev:
> Men du glömmer en sak, det är inte förbjudet
> för folk att gå på cykelbanan.

Det finns inga generella förbud att gå på bilvägar heller.

Ja, du kan fortsätta ditt aggro-beteende, H. men bli sen inte förvånad när nån visar samma aggro-beteende mot dig (eller någon annan cyklist). Kanske från den maktposition de känner när de sitter i en bil och cyklisten är på "fel" ställe.

Cyklister har ett rykte att vara idioter, jag undrar verkligen varför?

Ta det lite lugnare, och håll tävlingen utanför stan så blir det nog bättre både för er och omgivningen.

Och som svar på vad jag skulel göra om folk irrar omkring på vägen: jag tutar. Flyttar de sig inte så bromsar jag. Jag bränner inte tätt förbi nån som uppenbarligen inte har koll i hopp om att de "skall lära sig en läxa".

Senast redigerad av en moderator:
Fikasvettot skrev:
> Och som svar på vad jag skulel göra om folk
> irrar omkring på vägen: jag tutar. Flyttar de
> sig inte så bromsar jag. Jag bränner inte tätt
> förbi nån som uppenbarligen inte har koll i hopp
> om att de "skall lära sig en läxa".

Nej, jag kör inte heller förbi vinglande folk på vägen i full fart. Skillnaden är att sådant beteende är allmänt ICKE accepterat, medan identiskt vinglande på en cykelbana är skitsamma och om man då blir omkörd av en cyklist så är det cyklisten som gjort fel.

Notera att allt detta alltså gäller cykelbanor, där fotgängare egentligen inte hör hemma...

Tror du verkligen att de "lär sig" något? De kommer bara att bli sura och betrakta cyklister i allmänhet som idioter. Och vem kan klandra dem?

Man kan undvika problem, eller så kan man skapa problem. Your call.

Nån mer än jag som har problem med hundägare som varken ser eller hör? Senario: hundföraren konsekvent på ena sidan cykelbanan - hunden på andra - där emellan finns ett snöre... finns även varianter utan snöre. Harklar i god tid, trots det utbryter alltid panik och man får en sur blick som säger: "vad gör du på cykelbanan, här går ju jag med min vovve".

Stewe skrev:
> Jag tycker nog att det vore bra att slå ihop den
> här tråden med "cyklist påkörd av bilist"
> tråden.
> Då får vi en tydlig bild på hur enögda vissa
> cyklister är.
>
> Å ena sidan har tydligen cyklister rätt att
> vingla ikring och vara ivägen på bilvägarna hur
> som helst,
> men faan ta den gående (eller långsam cyklist)
> som är ivägen när "happymobben" kommer susande
> i racerfart på cykelbanan. :-)

+1 på den. Du hann skriva det före mig.

Lite dubbelmoral är alltid bra att ha.

Fikasvettot skrev:
> Tror du verkligen att de "lär sig" något? De
> kommer bara att bli sura och betrakta cyklister i
> allmänhet som idioter. Och vem kan klandra dem?
>
> Man kan undvika problem, eller så kan man skapa
> problem. Your call.

Jag tycker ändå att det är intressant att fundera över orsaken att det är extremt ovanligt med folk som går med barnvagn och hund i bredd på bilvägar. Är det för att bilisterna under lång tid vänligt saktat ner och väntat på en bra lucka att passera folket, eller är det för att vi sedan barnsben lär oss att vara försiktiga när vi går på vägen - för att vi kan skada oss? Självbevarelsedriften är stor hos människan och det är av rädsla för att bli påkörd som folk inte går hur som helst på bilvägar. Eller är du av en annan uppfattning?

Om du håller med mig i ovanstående, varför förespråkar du då en metod att avhjälpa problemet med gående på cykelvägen som går ut på att man inte på något sätt väcker en uns av rädsla hos personerna? Om det enda de får lära sig när de är ute och spatserar på cykelvägarna är att cyklisterna är de som måste anpassa sig så kommer de ju inte att ändra på sig. Möjligen blir de om 15 år bättre på att kliva åt sidan om de hör en ringklocka, men det faktiska problemet kvarstår - de går i cykelvägen (som i 99% av fallen har en tillhörande gångbana).

H. skrev:
> Notera att allt detta alltså gäller cykelbanor,
> där fotgängare egentligen inte hör hemma...

Notera att detta även gäller bilvägen, där cyklister egentligen inte hör hemma ;-)

fast det skiter väll du i, du är ju ute och tränar, och det har ju du rätt till eller?

Stewe skrev:
> H. skrev:
> > Notera att allt detta alltså gäller
> cykelbanor,
> > där fotgängare egentligen inte hör hemma...
>
>
> Notera att detta även gäller bilvägen, där
> cyklister egentligen inte hör hemma ;-)

Cyklister är i lagens mening fordon och hör alltså hemma även på bilvägar om inget cykelförbud råder.

H. skrev:
> Cyklister är i lagens mening fordon och hör
> alltså hemma även på bilvägar om inget
> cykelförbud råder.

Ja, och gående hör hemma på cykelbanan, för där får vem som helst vara...

Jag är absolut inte ute efter att hacka på just dej, jag vill bara belysa dubbelmoralen hos många cyklister: Å ena sidan tycker man att man så självklart har rätt att cykla på alla vägar när man vill, men man har ingen som helst förståelse för gående på gång/cykelbanor.

Om vi cyklister vill att bilisterna ska visa hänsyn till oss, så kanske vi ska börja visa hänsyn till gående, hundägare och såna som cyklar i bredd.

H. skrev:
> Om du håller med mig i ovanstående, varför
> förespråkar du då en metod att avhjälpa
> problemet med gående på cykelvägen som går ut
> på att man inte på något sätt väcker en uns
> av rädsla hos personerna?

Jag tror inte på rädsla som ett sätt att "avhjälpa problemet". Jag tror det skapar mer problem. Men du tycker tydligen det är ett OK beteende att "uppfostra" genom att hota. På samma sätt som en del bilister tycker det är OK att "uppfostra" cyklister som cyklar på vägen när det finns en cykelbana. Med risk för liv och lem.

Men å andra sidan har jag slutat komma i konflikt med fotgängare och har inga problem att ta mig fram.

Visa hänsyn verkar likställas med att med ett leende på läpparna bromsa (stanna?!) och vänta tills personerna behagar flytta på sig, alt. köra förbi vid sidan av cykelbanan. Är jag den ende som inte ens tänker denna tanke? Är jag den ende som oftast har bråttom och vill hålla ett behagligt/högt tempo?

Det handlar inte om att skrämmas, det handlar om att skapa ett medvetande hos gående om att visa hänsyn mot cyklister på cykelvägen.

Jag irreterar mig mest på cyklister som måste cykla i mitten på cykelbanan.
Värst är dom som vinglar fram o
tebax med en mobil i ena handen och en påse hän
gande på styret.

Om folk går på cykelbanan när gång o cykelbana
är avskilda så får de en tvärnit bakom
sig.

Jag brukar cykla förbi en gymnasieskola till och från jobbet och där brukar det gå förvirrade ungdomar i bredd över både gång och cykelbana och dom ser en inte fast man möter dom så då blir det chicken race men dom lär sig nog inte att det finns något som kallas cykelbana ändå.
När jag ska köra om dom när dom breder ut sig bränner jag om på gräset bredvid, bara kul att skrämmas lite!
Det största problemet tycker jag är "vanligt folk" på cykel som vinglar omkring som om dom hinkat i sig en flaska absolut.

Jag körde utan pling i 10 år i stan. Resulterade i några läskiga på åkningar, när folk trippade
åt sidan för vattenpölar etc...Det blev ringklocka efter det, för det spelade ingen roll om man
gapade och skrek "pling pling ur vägen"....folk blir ändå som en bländad hare...

Fikasvettot skrev:
> Jag tror inte på rädsla som ett sätt att
> "avhjälpa problemet". Jag tror det skapar mer
> problem. Men du tycker tydligen det är ett OK
> beteende att "uppfostra" genom att hota. På samma
> sätt som en del bilister tycker det är OK att
> "uppfostra" cyklister som cyklar på vägen när
> det finns en cykelbana. Med risk för liv och lem.

Du har inte svarat på mitt påstående gällande hur det kommer sig att folk inte går fyra i bredd med barnvagn på 90-vägar, trots att inget förbud för fotgängare finns.

Plinga såklart, kan aldrig bli för mycket plingeling. Speciellt när man kör eldrift i 50km/h...jäklar vad den magiska pajen går
Köra på vägen är säkrare när man åker fort, och som sagt hålla stoooor distans till medtrafikanter

Jag som döv, nästan blivit påkörd 3 gånger av en fart-cyklist som antagligen tidigare försökt plinga mig ur vägen. En av dem visade långfingret.

Somliga kanske uppfattar det som nonchalans och tror att personen äger banan och då försöker inte använda bromsarna. De har bara behållit sin fart o passerat mig farligt nära.

Så ta inte för givet att alla kan höra. Nästa nonchalante typ kan vara döv och kanske får för sig att svänga rakt in i din omkörningsbana.

26998.jpg

H. skrev:
> Du har inte svarat på mitt påstående gällande
> hur det kommer sig att folk inte går fyra i bredd
> med barnvagn på 90-vägar, trots att inget
> förbud för fotgängare finns.

Nej, det har jag inte. Jag har mest konstaterat att du är en idiot om du tror att man kan "uppfostra" folk genom att skrämma och hota dem. Det skapar bara mer problem. Visst, du kan sitta och mumla nåt om at "they drew first blood, not me", men det gör inte situationen bättre.

Vad kommer fotgängare i gemen att tänka när en cyklist svischar förbi med två centimeters lucka? De kommer att tänka "jävla idiotcyklist!". De kommer garanterat inte att tänka "oj, jag skulle gått lite längre åt sidan". Sen kommer de och gnäller inför mig! Det händer ibland på jobbet att nån skall berätta om nåt dumt en cyklist gjort (eftersom jag cyklar är jag ju personligen ansvarig för vad andra som cyklar gör) "Du skulle kört över honom" är mitt standardsvar. Eller så passar den kränkta fotgängaren på (från sin skyddade position i bilen) att ta ut aggressionerna på nån annan cyklist som de tycker beter sig "fel". Skrev jag "ta ut aggressionerna"? Jag menade förstås "lära" och "uppfostra".

Vilka jävla problem ni har i trafiken. Varför har inte jag såna problem med fotgängare? Eller är ert beteende en del av problemet? Nej, så kan det väl inte vara? Om ni nu har så förbannat bråttom på pendlingstävlingen borde ni köra med mer marginaler. Alla mikrosekunder ni vunnit på att köra som idioter är snabbt förlorade den dan ni kör på nån. Upp med blicken från cykeldatorn och se framåt, planera körningen lite längre framåt så skall ni se att det flyter på mycket bättre. Och som sagt: plinga i god tid så hinner folk vela klart.

Men som redan konstaterats, när nästa "bilar är dumma"-tråd kommer så kan vi hänvisa till den här och konstatera att bilisten antagligen bara ville "lära" cyklisten hur man skall bete sig. Det blir svårt att försvara att cykla på vägen när det finns en cykelbana bredvid efter den här tråden.

Fikasvettot skrev:
> ...

+1 på allt Fikasvettot skriver. Visst är det irriterande med folk som går där jag vill cykla, men inte fan får man bli en femåring för det.

Fikasvettot skrev:
... idiot ...

Det var ett långt inlägg som fortfarande inte svarar på frågan. Är det kanske för att du är ganska medveten om att folk inte går i bredd med sina barnvagnar på 90-vägar därför att de vet att det innebär fara? Skulle de bli arga på en bilist som i det läget måste tvärnita och därför hänger på tutan, eller skulle de inse att det kanske inte var en så jäkla smart idé? Om folk blir så arga på cyklister som gjort tighta omkörningar när de varit ute och spatserat i cykelvägarna att de måste ta ut sina aggressioner i andra sammanhang, ja det säger väl mer om dem än om den som körde om?

Sen är det alltid skönt när folk som inte känner mig idiotförklarar mig för att jag är av en annan åsikt. Nå, hur många gånger har du cyklat med mig? Vet du hur jag agerar i alla trafiksituationer utifrån vad jag skrivit här?

Jag visar all respekt i situationer där det behövs. Senast idag väntade jag i lugn och ro på ett par pensionärer som var ute och gick på en gång/cykelbana så att de skulle hinna kliva åt sidan. Men när man kommer ner på centralvägen där jag bor så finns det (parallellt och med ordentlig bredd) en gångbana, en cykelbana och en bilväg. På den cykelbanan har jag inte mycket respekt över åt barnvagnsmaffian, tonårsgängen eller mobilpratande herrar. Det finns i det läget inga argument för varför man ska gå i cykelbanan.

Aja, vi är väl av olika uppfattningar, men i och med att du kallade mig idiot anser jag att diskussionen är över och att du har förlorat. Personangrepp och påhopp tar man till när man har slut på argument.

H. skrev:
> Aja, vi är väl av olika uppfattningar, men i och
> med att du kallade mig idiot anser jag att
> diskussionen är över och att du har förlorat.
> Personangrepp och påhopp tar man till när man
> har slut på argument.

Aha, det var alltså en tävling. Som på cykelbanorna kanske?

Oskar skrev:
> Aha, det var alltså en tävling. Som på
> cykelbanorna kanske?

Självklart. Hela livet är en tävling. Först i graven vinner!

H. skrev:

> (parallellt och med ordentlig bredd) en gångbana,
> en cykelbana och en bilväg. På den cykelbanan
> har jag inte mycket respekt över åt
> barnvagnsmaffian, tonårsgängen eller
> mobilpratande herrar. Det finns i det läget inga
> argument för varför man ska gå i cykelbanan.

Detta sammanfattar hela tråden och ärligt talat, hur kan man argumentera emot?

Sedan några år håller jag först och främst bra avstånd om det är möjligt och kör då om utan att plinga. Annars saktar jag ner och plingar ordentligt så att de kan virra omkring ett tag och stabilisera formationen. Det tar tid men är värt det. Det kan faktiskt ta en j-a tid, och vara tråkigt och segt att cykla säkert, men jag är övertygad om att det är värt det i längden. I första hand är det väl också den förbannade ihopslagningen av gång- och cykelbanor som är problemet. Cykelbanor bör vara avskilda men med anslutning till biltrafiken.

Innan detta så cyklade jag med brännande irritation förbi så fort jag kunde så nära jag vågade, och kände mig lite nöjd om jag märkte att någon blev rädd. Inte så moget, nä.

Den som cyklat landsväg har säkert råkat ut för nån i bil som skall tränga sig fram till varje pris. Oavsett om det finns plats eller inte, eller om det är möte. I vardagliga situationer kan man säga "ursäkta" och vänta på att folk skall flytta sig. Eller så kan man bete sig som en buffel och tränga sig förbi. "Jag skall fram här till varje pris och jag skiter i alla andra"-mentaliteten är alldeles för vanligt.

Jag vet vilket beteende jag skulle klassa som idiotiskt. Och den som beter sig så klassar jag som en idiot. Ta av dig martyrmösssan och bete lite civiliserat. Är det så svårt?

Eller skall vi vidarebefodra frågan till Magdalena Ribbings etikettspalt i DN? :D

Jag vet inte vad folk som går eller inte går på 90-vägar har att göra med att hota och skrämma folk på cykelbanor? Förutom att du tror att skrämsel är bra. Jag är övertygad att det leder till mer konflikter.

Skrattretande argument du har i diskussionen förresten. "du har förlorat". "femåring" var det nån som skrev. Så sant.

Stewe skrev:
> geologen skrev:
> -----
> > Stewe skrev:
> >
>
> > -----
> > > Man får väll gå på en cykelbana, eller
> hur?
> >
> > Japp.
>
>
> Jag tycker nog att det vore bra att slå ihop den
> här tråden med "cyklist påkörd av bilist"
> tråden.
> Då får vi en tydlig bild på hur enögda vissa
> cyklister är.
>
> Å ena sidan har tydligen cyklister rätt att
> vingla ikring och vara ivägen på bilvägarna hur
> som helst,
> men faan ta den gående (eller långsam cyklist)
> som är ivägen när "happymobben" kommer susande
> i racerfart på cykelbanan. :-)

Det är lugnt, här i Lund får bilister köra på cykelbanan också om de inte kommer fram snabbt nog på vägen. ;)

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1255297/Trafikkaos-vid-Nova-i-Lund.html

"– Vi har på den tiden kanske kommit cirka 20 meter. Andra bilar kör över cykelvägarna här för att komma härifrån, säger hon."

Totteman skrev:

> Jag funderar på att skaffa en skylt där det
> står, typ:

> Omkörd cyklist?
> Håll till höger TACK.

> Skylten ska jag sedan ha längst ned på min
> ryggsäck så att den syns för den kränkta
> cyklisten.

Jag hade precis samma tanke tidigare fast på min ryggsäckssticker hade det stått:

Håll till höger
och
håll käften!

Men jag löste hela problematiken genom att flytta ifrån Sthlm, funkar till 100%.

På sedvanligt Vätternrundanmanér tycker jag att ett hederligt:

Håll till höger! duger gott.

Försök sedan att kör om så nära du kan. Passa också gärna på att köra om när två eller flera andra cyklister också håller på att köra om. Allra bäst blir det om ni alla samtidigt möter en bil. (Fast det får man ju hoppas inte händer på en cykelbana!).

Fikasvettot skrev:
> Skrattretande argument du har i diskussionen
> förresten. "du har förlorat". "femåring" var
> det nån som skrev. Så sant.

Det finns mycket man kan förlora. I mina ögon förlorade du mitt förtroende för att kunna föra en seriös diskussion i samma sekund som du började med direkta angrepp på mig som person. Att du som svar när jag påpekade personangreppet lade till "martyr" gjorde knappast saken bättre.

För övrigt tycker jag det är ganska talande att du anser dig ha befog att idiotförklara en person du inte känner baserat på olika uppfattningar rörande huruvida man ska plinga i ringklockan eller ej.

Du har rätt att jag inte känner dig, H. Jag går bara på vad du skriver. Skriver du att du beter dig som en idiot så är det den slutsatsen jag drar. Lösningen är förstås att du slutar bete dig som en idiot, eller om det är för besvärligt: sluta i alla fall skriv om det.
Det handlar inte om att plinga, det handlar om puckobeteendet att skrämma folk för att "lära dem en läxa".

Både igår och idag hade jag faktiskt goda chanser att uppfostra/traumatisera småbarn. De var på cykelbanan, så jag hade bara kunnat plöja fram mellan dem, och hade jag kört på nån av dem så hade de nog varit rädda för cyklar resten av sina liv. Men det vore ju ett idiotiskt och oförsvarbart beteende, även om de gick på cykelbanan. Även om föräldrarna inte hade koll. Men att plinga i god tid och minska farten lite grann så att de hade sorterat sig innan jag nådde fram var en mycket smidigare lösning för alla inblandade.

Jag tror inte på en värld där man skall skrämma och hota folk för en skitsak som att de råkar gå på "fel" ställe. Det är ett idiotiskt beteende, och personer som beter sig så klassar jag som idioter. Även om de är snälla mot pensionärer på söndagar.

Att skrämma fotgängare är samma mentalitet som när idioter i bil som skall "uppfostra" cyklister.

Fikasvettot skrev:
> Du har rätt att jag inte känner dig, H. Jag går
> bara på vad du skriver. Skriver du att du beter
> dig som en idiot så är det den slutsatsen jag
> drar.

Om det är någon tröst så har jag dragit slutsatsen att du är dum i huvudet* och inte värd att fortsätta diskutera med...

Edit: *Detta är alltså baserat enligt samma metodik som ovanstående har använt för att klassa mig som idiot och inlägget bör läsas med viss ironi.

Tillbaka
Topp