Plötsligt händer det!

Plötsligt händer det!
Frihjulet ger upp och man får plötslig och akut smärta i knät...

DTOnyx2.jpg

DTOnyx1.jpg

och så blev det med den cykelturen, sparkcykel hem.

Det finns servicekit med rätt delar i varje fall;

ACC_SMALL_30428235131.jpg

Frågan är om det hjälper när navet bakom klacken blivit mosad?

Det får bli ett samtal till Dane imorgon och se om han har White Industries-nav på lager. Måste ha hojjen rullande innan nästa helg :/

(navet är ett DT Onyx som hängt med i massor av mil sedan 2002)

Plötsligt händer det!
Lågflyga skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur gick det med knät!?

Eftersom jag oroar mig mer över cykeln: Bra! Sitter med en kylklamp på det. Träffade styret med delen under själva knäskålen som tur var... Man ska visst alltid ha knäskydden på sig, även för XC.

Plötsligt händer det!
Hmm.. Själva bodykroppen borde finnas som reservdel tycker man.

Tips: Magura Gustav M ska vara ett DT Onyx nav så kolla om du kan få tag i delar till det?

Plötsligt händer det!
är det ett magura nav? hör i så fall med jaguarverken, de är mycket lätta att ha o göra med. o som frosty säger så brukar magura nav vara DT/Hügi/onyx.

Plötsligt händer det!
Fjorde en liknande grej i lövsta... kedjan gick av när jag tryckte på i en uppförsbacke. PANG - pungen i styrstammen... i mitt omtöcknade tillstånd märkte jag inte att jag också drog knät i styret. Lite senare cyklade vi uppför slalombacken och då fick jag kraftig smärta i knät. Fick ta det lugnt några dar - värme hjälpte.

Plötsligt händer det!
När man kör xc kallas de knävärmare :-) Men på ska de sitta, mest hela tiden.

Och förresten:
Sluut kröjm dä! (Sluta känna efter, på pitmål) ;-)

Plötsligt händer det!
Min LBS ringde precis, onsdag bör de ha fått in nya klackar till navet. Kostar mig 120,-. Så gott som gratis med tanke på att jag övervägde att köpa ett helt nytt nav... Hope XC och DT Onyx har samma mått, jag hade inte ens behövt byta ekrar (som är så gott som nya).

Top notch!

Edit: Länkade till LBS.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp