Erol skrev:
-------------------------------------------------------
> Nåväl, Jonez, jag blir skyldig dig en öl att sätta
> på CD-skivan om jag får detta att funka.
>
> Erik
Tack för den fina kritiken. Ser fram mot ölen! :-)
bb skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej! Jag höpte den billiga från CO och den fick
> kontakt med både klockan och mobilen. Problemet
> uppstod då jag skulle börja överföra data från
> klockan... Bröt tvärt överföringen. Fel på min
> dator eller ngn inställning???
Det är exakt så de icke kompatibla interfacen beter sig, dvs en viss kontakt uppnås med datorn, men du kan tyvärr glömma att det kommer att funka. Lämna tillbaks o lägg på en dryg hundring till den modellen jag rekommenderar i mitt tidigare inlägg så funkar det säkert!
(Jag har jobbat många år som datatekniker med bla reparation av laptops på repertoaren, så jag har ganska mycket erfarenhet av trilskande IrDA interface)
Angående Clas Ohlssons "IR-överföring med programvara (ej original)" artikel 32-6514, så är det nog så att du måste ha det där "i"-et med i modellbeteckningen på klockan för att det ska funka. Läste ngnstans att det just står för Ir-kompabtibilitet. (borde nog stå för "viss Ir-kompabtibilitet")
Det billiga Classe interfacet HAR Simatel chip, så det är no no om du inte har S725i, S625X, AXN500 eller AXN700.
Bilderna som "the_TnT" klistrade in är på en "Belkin Smartbeam" av modell äldre som inte går att få tag i i Sverige längre. Låt er inte luras av namnet bara, det finns en nyare och mindre "Belkin Smartbeam" med artikelnr F5U235ea, FUNKAR EJ! Även denna har Sigmatel-chip. Gissa hur jag vet!! :(
Glöm ej heller att ändra default-inställningarna för Ir i "Polar Precision Performance" enligt vad som står på denna sida:
http://www.pursuit-performance.com.au/polar/html/local/faq/faq_irda.html
Om jag bara hjälpt några få av mina virtuella cykelkompisar på Happy med denna info så känner jag att det har varit värt besväret och pengarna jag har lagt ner på denna "forskning" :-)
mvh
Jonas