Polar V800

orpon

Medlem
Polar V800
Någon som införskaffat Polar V800 och vill dela med sig av erfarenheter?

Verkar passa mina behov eftersom jag kan pendla till jobbet med den som en "vanlig" pulsklocka med hastighets sensor.
(Har inget behov av att logga gps filer när jag cyklar samma sträcka fram och tillbaka varje dag.)
Får den snabba uppstarten utan gps när man ska iväg till och från jobb och loggar sträcka med hastighets sensor.

Kan logga mina MTB turer med GPS funktionen.

Slipper problemet med att man ibland glömt tömma den, eftersom den synkar med appen i telefonen. Dock vet jag inte om den tömmer automatiskt när den laddat upp. (antar att man får göra detta manuellt)

Ni som lyckats få tag på V800, hur tycker ni den funkar?
Stämmer min antagande ovan?

Polar V800
Hej!
jag har kört V800 i ca 1 månad. Den är väldigt bra tycker jag. Jag har tidigare kört Garmin. Den är otroligt snabb att lokalisera satelliter vilket är bra. Det är också bra att man kan skapa olika profiler och anpassa skärmen och den info man vill se baserat på olika sporter. Tex så vill jag se snitthastighet när jag cyklar.
Den kan vara lite tung som "vanlig" klocka men den är smidig. Jag tror att du får tömma den manuellt, jag har inte märkt att den tömmer sig själv.
Du får också en väldigt bra sammanfattning i klockan direkt efter avslutat pass, på ett enkelt och snyggt sätt.

Polar V800
Hur smidig är den att starta om man vill köra den som en vanlig pulsklocka utan GPS. Är det mkt knapptryckningar för att starta med el. utan GPS?

Polar V800
Nu verkar man ha släppt sensorer för hastighet, kadens.
Kanske lika bra att beställa från Polars hemsida
Verkar vara svår att hitta klockan i butik, och jag antar att sensorer dröjer innan dom är i butik.

Polar V800
Bike24.com säger 23 juni, så gissar att endast polar säljer den själv ännu. Har inte en V800, men antar att den är lika rcx5:an jag har när det gäller profiler, då kan du skapa en "cykla till jobbet" profil, där gps:en inte är med, o en annan där den är det, eller har jag fel ni som har en redan?

annars finns det ju en riktigt bra "review" här: http://www.dcrainmaker.com/2014/06/polar-v800-depth-review.html

Det jag gillar med polars klockor är att de går fint att använda utan gps:en på som vanlig klocka. Går säkert på vissa garmin klockor med, men inte då på garmins värsting 910xt (som visserligen börjar blir "gammal" nu :D).

Yvckte att rcx5 var ett stort steg mot en modernare klocka, jämfört me gamla polarklockor, men detta verkar vara ett ännu större steg. Framförallt kul att de anammar en ny sändningsstandard (bluetooth smart heter det va?), som dels är modern (till skillnad från ant+ som börjar bli till åren) och dels verkar komma att användas av många i framtiden. gillar även att man kommer kunna uppdatera mjukvaran själv framöver, vilket man inte kan med polars tidigare klockor, där de måste skickas in. När det gäller garanti o garantihanterande, är polar extremt svårslagna. tror inte jag träffat på ett företag som ä så lätta o snabba att ha o göra med vid service o garantiärenden. Skicka in me post på måndag o ha oftast fått tillbaka det på onsdag, förutsatt att det kommit med innan sista tid från postlådan till dem :D

Polar V800
Har mailat polar idag för att få svar på mina frågor. Helt oslagbar support jämfört med andra. Svarar direkt på mailen!
Min LBS får sin sändning av V800 skickad i nästa vecka, så jag räknar med att ha den veckan därefter.

Tillbaka
Topp