Polar V800

robrob

Aktiv medlem
Polar V800
Till er som äger polar v800. Vid problem med laddning/synkning håll extra så att batteriet inte börjat svälla. Polar verkar byta detta utan krångel på goodwill, men frågan är hur de behandlar det när två år har gått klockan köptes.

Några bilder på min (i övrigt fullt fungerande klocka, dock krånglig att ladda). Baksidan har börjat gå isär vid röda knappen. Inget man tänker på innan man kollar efter lite extra.
Fick ny hemskickad när jag sände in den gamla.

image.jpeg
image.jpeg

Polar V800
Reklamationstiden är väl ändå tre år om jag inte minns fel. Även om bevisningen ligger på din sida så borde det ju underlätta att man från Polars sida bytt detta på goodwill.

Polar V800
Var mest för info till andra V800ägare detta. Jag fick alltså ny klocka från polar, utan krångel.

Verkar som de haft lite problem med fukt i klockan på de tidiga enheterna. Den nya har plastskydd för polerna på klockan och lite annorlunda material runt anslutningen.

Polar V800
Jag har aldrig haft problem med Polar Sverige.
De har till och med butt innanmätet på min RS800CX, när jag hade problem. Trots att jag tyckte att det inte behövdes.

Svällande batterier borde alla tillverkare ta på allvar. Särskilt om det är i något du spänner fast på armen.

Polar V800
Jag hade också problem med laddning/synkning via kabel. Åkte förbi Polars kontor i Bromma och fick en ny klocka på studs. Behövde inte ens lämna in den på service. Mycket imponerande av Polar.

Tillbaka
Topp