Polars sändarbälten

Daniel S

Medlem
Polars sändarbälten
Jag har upptäckt en liten batterisymbol i nedre högra hörnet på min Polar S210. Letade febrilt i den usla manualen och där står det "Indikerar låg batteristyrka".
Är det någon som vet om det är bältet som menas då eller om det är klockan. Det borde inte vara klockan för det batteriet bytte jag i oktober och det ska enligt Polar hålla i två år.

Om det skulle vara bältet, är det någon som har tips på var man köper dem billigt? De verkar vara dyra som attan här i Sverige.

Ha en bra dag / Daniel

Polars sändarbälten
Förmodar att inte bältet kommunicerar låg batterinivå till klockan. Stämmer den teorin är det klockan och du har sannolikt fått fel sorts batterier isatta.

Sändarbältena är väl en utbytespryl, dvs. lämnar man in det gamla bältet får man det nya lite billigare.

Polars sändarbälten
Det beror ju på hur fiffiga de är på Polar. Bandet funkar fortfarande bra, och det kan ju vara så att det varnar i förtid.

Har kollat runt lite och det verkar som ett kodat band ligger mellan sju och åtta hundra spänn. Panten är hundra spänn, men antar att man då måste köpa bandet på samma ställe som betalar ut panten.

Polars sändarbälten
För att köra slut på bandet behöver du hålla på länge och träna. Jag har samma band fortfarande som jag köpte -97, fast jag tränar mer nu än då. Nu ligger det på +300 timmar om året. 2500 användartimmar är det enligt min manual, lithiumbatteri - fina grejer! :-)

/Leo

Polars sändarbälten
Kan ju tillägga att Polars angivna batterilivslängd i klockorna är lite i överkant, i min gamla Accurex+ håller inte batteriet längre än högst ett år. Sen kan det även vara lite skillnad på olika batterier...

/Leo

Polars sändarbälten
Tjenare Leo!

Tänkte jag skulle dra iväg ett mejl till Polar och fråga om symbolen, vad den betyder exakt.
Det lutar ju annars åt att byta batteri i klockan, det är ju billigare än att byta band som borde vara ok om det ska hålla 2500 timmar.

Byter du batteri själv eller låter du skicka iväg klockan för trycktest etc. hos Polar när det är dax att byta batteri?

/ Daniel

Polars sändarbälten
Hej Daniel, länge sen vi sågs/cyklade, haka på till våren? :-)

Jag har tidigare skickat in klockan till Polar sverige, men det kostar väl runt 150kr så det gör jag inte nu längre. Byter batteri själv, CR2032 kostar nån tia på Clas Ohlson, bara man är försiktig så går det bra. Packningen i locket verkar hålla länge också, men om man vill kan man beställa såna nya från Polar sverige för nån tia. Använder fortfarande klockan både i duschen och ibland i ösregn, än så länge är den tät. ;-)

/Leo

Polars sändarbälten
Klart jag ska med i vår! Så här års så smider jag stora planer. Tyvärr så händer alltid något på vägen så det blir aldrig riktigt som man tänkt sig...
Men någon runda borde vi kunna få till ihop. Skulle vara kul att hänga på någon gång då det arrangeras någon runda här i närheten.

Jag snackade med Anders häromdagen. Han lät väldigt sugen på att köra lite. Samma med Magnus, fast det var ett tag sedan jag pratade med honom. Har du någon kontakt med Klas? Sist jag pratade med honom skulle han bli farsa, men det måste ha varit en två år sedan. Det händer grejer...

Vi hörs framöver här på forumet / Daniel

Polars sändarbälten
Daniel S: Låter bra, bara att haka på när du vill! Såg precis att Anders har anmält sig till Bockstensturen, kolla under Bubblare! Klas har jag inte hört av på länge, hoppas han läser forumet! :-) Sist jag såg honom var nog förrförra vintern, jag träffade på honom+flickvän ute i skogen vid Västra Långvattnet. Vet inte om han är kvar på Volvo, men mailen dit verkar inte funka...? Klas, kom igen nu, dags att cykla igen! :-)

/Leo

Polars sändarbälten
Vilken Klas pratar ni om...
jag sitter brevid en Klas på volvo som förmodligen har blivit pappa ihelgen igen..hans tidigare e 2år...kanske e det samma Klas "BALLMTB"?

Polars sändarbälten
Det kan vara han! Lystrar han till Albertsson? Kör/körde han en heldämpad Diamond Back V8 eller något sådant? Om jag inte minns fel jobbar hans tjej också på Volvo.

Stämmer allt så får du hälsa och gratulera honom. Misstänker att det inte blir mycket cyklat framöver för honom...

/ Daniel som jobbade på Saab Ericsson Space

Tillbaka
Topp