Polis stoppade cyklist i Åkarp
Vdbforever sa:Intressant att se alla spekulationer kring vad som hände mig idag.
1 jag har tävlingscyklat i 30 år och är 44 således varken ung eller oerfaren.
2 jag är pedagog och kunde på ett lugnt och pedagogiskt sett förklara för poliserna i vilka avseenden de hade fel.
3 jag cyklade på cykelbanan fram till att den korsade till andra sidan vägbanan, där valde jag av säkerhetsskäl att cykla på vägen. Det blåste kraftig medvind och jag rullade i 40km/h, cykel banan får väldigt dålig beläggning där, blir smal, blir typ en gångbana mm.
4 polisen började sin insats med att tuta och peka mot cykelbanan, jag sa till dem att jag får cykla på vägen. Då tutade de ännu mer och började skrika en massa. Jag fortsatte att cykla, så prejade de mig. Polisen hade ingen aning om trafikförordningen och var tvungna att googla den. Efter det hittade de på en massa andra anklagelser, fortkörning, vårdslöshet och att jag inte stannade på uppmaning..
5 jag möter dem mer än gärna i rätten då poliser som utövar maktmissbruk ska fan få ett straff.
Med vänlig hälsning, Thomas Beijer,
Vilken del av förordningen var det du undervisade dem i, kan ju vara bra att känna till vart deras kunskapsluckor var för att få klarhet i hur historien verkligen utspelade sig.