Pop lock remote

magura

Medlem
Pop lock remote
Jag har införskaffat en Rs reba. till skillnad mot mot min fox har denna en remote på styret. Försökte hitta en bra placering för denna i går men tyckte inte att något blev bra. Vad är bästa placeringen? Kör med shimano triggers och lösa bromshandtag.

Pop lock remote
Jag har den på höger sida på styret och ditekt till vänster om broms och växelreglagen. Man vänjer sig efter ett tag. Prova att sätta den direkt vid broms och växelreglagen, bara flytta vidare om det känns helfel.

Pop lock remote
Köpte också en Reba nyligen och vad jag förstår skall poplocen sitta på vänster sida annars finns det risk att den är ivägen om den sitter till höger när man skall växla . Man använder ju inte reglagen till fram vaäxelen lika mycket .Sedan är den gjord för att sitta till vänster det finns ett reglag att köpa om man absolut vill ha den till höger . Jag satte min så att jag lätt kommer åt den med tummen på lagom avstånd .

Pop lock remote
Har min på vänster sida. Satt fast den på styret så snyggt jag bara kunde.
Lämnade in cyklen på Cykel City för att få hjälp med montering av bla vevlager.
Får tillbaka cyklen och ser att remoten är ändrad. Dom hade vinklat ner den så att den gick att ändras med tummen. Insåg pinsamt att mitt läge skulle kräva att man till stor del släpper taget helt med vänster hand.

Han på Cykel City visste om att jag inte hade en aning om hur den skulle sitta. Så han ändrar inte allt efter sitt eget tycke och smak.

Pop lock remote
Roger A skrev:
-------------------------------------------------------
> Köpte också en Reba nyligen och vad jag
> förstår skall poplocen sitta på vänster sida
> annars finns det risk att den är ivägen om den
> sitter till höger när man skall växla . Man
> använder ju inte reglagen till fram vaäxelen
> lika mycket .Sedan är den gjord för att sitta
> till vänster det finns ett reglag att köpa om
> man absolut vill ha den till höger . Jag satte
> min så att jag lätt kommer åt den med tummen
> på lagom avstånd .

Pop-Locen finns både som vänster och höger variant. Jag fick med en höger variant och kunde för min gud inte få bilderna i bruksanvisningen att stämma överens när jag monterade den enligt anvisning på vänster sida. På höger sida däremot blev det rätt :)

/C

Pop lock remote
Har min vänsteranpassade, så här: Broms -- Poploc -- Växelreglage

Hade helst velat ha Poplocen längst in, men det går inte pga växelreglagens indikator (deore). Blir till att skaffa Sram eller Lx/Xt/Xtr så man kan ta bort indikatorn. En annan sak som stör mig är att när man ställer cykel upp och ner på, då vilar tyngden på delar av reglaget. Annars är gaffeln underbar!

Pop lock remote
oDBro skrev:

> Blir till att skaffa Sram eller Lx/Xt/Xtr så man
> kan ta bort indikatorn.

Kan man det? Finns det mektips på detta(om det nu behövs)?

Pop lock remote
PeaceDog: Bara att skruva loss de två små skruvarna som sitter på ovansidan reglaget vid displayen, ta loss och sätta lite tejp eller annat för att skydda hålen.

Pop lock remote
PeaceDog skrev:
> oDBro skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Blir till att skaffa Sram eller Lx/Xt/Xtr så
> man
> > kan ta bort indikatorn.
>
>
> Kan man det? Finns det mektips på detta(om det nu
> behövs)?

På XT är det 2 små skruvar som lossas, sen en tejpbit för att täcka över hålen.

Tillbaka
Topp