Port på bromsok läcker

mickelinoe

Medlem
Port på bromsok läcker
Hallå

Jag har precis bytt bromsok på min cykel. Eller jag håller på men stöter nu på problem. Jag undrar vad som ska sitta här där det sitter en gummiskruv. När jag luftar läcker det ut där och jag har ingen medföljande skruv som passar. Tips?
Oken är XT BR-8100

Tack på förhand ?
1000015509.jpg

Port på bromsok läcker
Då har jag nog koll på läget.
Packade ihop och gick in nu när jag stötte på problem.

Men ni har till synes löst detta på typ 10 minuter åt mig. Kraften av internet ❤️

Återkopplar sen så ni kan håna mig lite ??

Port på bromsok läcker
Men alltså helt ärligt, jag vette fan om den där torxskruven som ska hålla ihop oket finns. Jag hittar ingen.
Och jag har ju satt banjon där som på min bild, och kan ju trycka i olja i oket och i slangen från bleedporten ändå upp till styret.

Med slangpaket följde en lång silvrig banjoskruv och en kort svart. Båda med hål för olja och plats för o-ring.

Port på bromsok läcker
Men alltså helt ärligt, jag vette fan om den där torxskruven som ska hålla ihop oket finns. Jag hittar ingen.
Och jag har ju satt banjon där som på min bild, och kan ju trycka i olja i oket och i slangen från bleedporten ändå upp till styret.

Med slangpaket följde en lång silvrig banjoskruv och en kort svart. Båda med hål för olja och plats för o-ring.
Den skruven ska sitta monterad från början. Ingenting man någonsin ska behöva röra

Port på bromsok läcker
Ja det kan jag väl ha gjort. Men tog bort hjulen när jag fyllde och luftade. Frambromsen skriker nåt jävligt.

Men nu sitter dom på plats! Behövs lite mer luftning bara!

Port på bromsok läcker
Ja det kan jag väl ha gjort. Men tog bort hjulen när jag fyllde och luftade. Frambromsen skriker nåt jävligt.

Men nu sitter dom på plats! Behövs lite mer luftning bara!
man ska ta bort klossarna också för att undvika kontamination. Skivan är ett mindre problem då den är lättare att rengöra. Även om det förstås är bra att undvika kontaminera den

Port på bromsok läcker
Hade lite problem med frambromsen bara som känns lite svampig. Tror inte jag lyckats fylla hela handtaget med olja. Men får väl prova igen, jag måste ändå korta slangen en aning.

Tillbaka
Topp