Postgirot Open nostalgiska hemsidor

Fiffi

Aktiv medlem
Här kommer en liten nostalgisk tillbakablick på lite kampanjsidor som gjordes för Postgirot Open.
Det var tider det när Sverige hade ett storlopp. Jag har i en tidigare tråd postat bilder från loppet. De hittar du här: hhttp://happymtb.org/forum/read.php/1/1078519/1078583#msg-1078583

Postgirot Open Startsida 1998. Notera att sajten är inskissad i ett Netscape fönster... SO 90s!
pgo_1998.jpg ht=706

Postgirot Open Startsida 1999
pgo_1999.jpg ht=637

Postgirot Open Startsida 2000
pgo_2000.jpg ht=556

Postgirot Open Resultatsida 2000
pgo_2000_resultat.jpg ht=684

Postgirot Open Startsida 2001
pgo_2001.jpg ht=598

Postgirot Open Resultatsida 2001
pgo_2001_resultat.jpg ht=725

Ahh nostalgi. Som boende i Jönköping så var det en riktig höjdare. Varvloppet i Huskvarna var en riktig folkfest! Också kul att se namnen i resultatlistan, många riktigt duktiga cyklister har kört Post Girot.

Jag minns Lance väl från prologen 93 i Malmö. Några foton av honom samt lite annat Motorola-folk ligger i en låda någonstans. Samma år blev han sedermera världsmästare.

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag gillar att Hans Scheike leder på poäng.

+1, ha ha!

Hej! Är det någon som vet när PostGirot passerade Sandviken? 1985 eller 1986? Vår ordförande i Sandvikens CK vill veta. Tack på förhand! ??

Hej! Är det någon som vet när PostGirot passerade Sandviken? 1985 eller 1986? Vår ordförande i Sandvikens CK vill veta. Tack på förhand! ??
Bör ha varit senare, jag växte upp i södra Hälsingland och minns jag tog mopeden för att åka och kolla när de passerade en uppförsbacke (tyckte jag då, det är mer en slakmota) på 272:an. Givet moped, bör det ha varit 1989 eller 1990. Jag vill minnas de kom längre norrifrån, hade varit uppe i Västernorrland el nåt, och denna etapp gick Hudik-Sandviken. Tror jag.

Edit: Kollade nissessons länk nu, och då bör det ha varit 1990. Hudik nämns där iaf.

Kommer ihåg när Postgirot besökte Visby 1986. Liten grabb då. 80-talet blomstrade och Samantha Fox spelades i högtalarna nere i Visby hamn där det var Postgiro-fest.

Bör ha varit senare, jag växte upp i södra Hälsingland och minns jag tog mopeden för att åka och kolla när de passerade en uppförsbacke (tyckte jag då, det är mer en slakmota) på 272:an. Givet moped, bör det ha varit 1989 eller 1990. Jag vill minnas de kom längre norrifrån, hade varit uppe i Västernorrland el nåt, och denna etapp gick Hudik-Sandviken. Tror jag.

Edit: Kollade nissessons länk nu, och då bör det ha varit 1990. Hudik nämns där iaf.
Tack!??

Tillbaka
Topp