Posturalyoga för löpare blev...

Eddy

Aktiv medlem
Posturalyoga för löpare blev...
...en hit för cyklingen,

Springer mycket och gärna men med stigande ålder så börjar höftledsoperationerna spridas som ett virus bland bekanta, tänkte jag skulle försöka vara lite proaktiv och tog rygg på frugan och började med posturalyoga, hittade ett pass som skulle passa löpare med fokus på bäckenövningar och strech, ledaren hade en utmaning i att man skulle göra passet i två veckor och man skulle känna stor skillnad i löpsteg.

Med en vecka in på utmaningen så testade jag ett cykelpass i källar´n och ta mig tusan...var var stumheten jag brukar känna i vänster lår? Varför kändes styret så högt trots att jag "låg i bocken" Varför domnade inte vänsterhanden efter en halvtimme? Var var stelheten i ryggslutet som brukar smyga sig på? Många frågor och svaret torde väl peka mot en den enda ändring jag gjort

Jag har givetvis även spungit och jag känner mig definitivt smidigare. Men skillnaderna där är mindre än på cyklingen.

Har även kört några pass för axlarna som jag brukar ha problem med när det blir mkt stakning på skidorna och även där är förbättringen markant.

//E

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp