Power2Max

geologen

Aktiv medlem
Power2Max
Den dyrare är lite bättre, men om jag hade köpt en ny i dag hade jag valt den billigare. Den dyrare har inget jag använder ändå.

larason

Medlem
Power2Max
Typ S har funnits några år, har ej bt,
Ngeco har bt, du får betala extra för R/L balance, samt padalsmootnes, som ej finns på typ S.
Tror d e allt?

Clark

Aktiv medlem
Power2Max
Jag har en NGeco med Rotor-vevar. Är mycket nöjd och hade inte valt en Type S. Känns inte motiverat att uppgradera till L/R balance heller då detta ända är "hittepå"-siffror. Den dyrare NG ska dock vara laddningsbar vilket kan vara smidigt

Mayhem

Aktiv medlem
Power2Max
sunqan85 sa:
Men vad är det egentligen för skillnad på dom?
Type S = tidigare toppmodell
NGeco = ny budgetmodell
(NG = ny toppmodell)

Trodde att Type S möjligen skulle vara mer precis än NGeco men bägge har en felmarginal om ±2%. Så jag förstår inte varför de överhuvudtaget har kvar Type S faktiskt, men kanske bara handlar om lagertömning…

Senast ändrad:

sunqan85

Medlem
Power2Max
Märker man någon skillnad på Rotor 3d+ jämförelse Rotor 3d24?. Hur mycket väger dom egentligen?. Ser att det skiljer 36g mellan dom.

Spacekitty

Aktiv medlem
Power2Max
sunqan85 sa:
Märker man någon skillnad på Rotor 3d+ jämförelse Rotor 3d24?. Hur mycket väger dom egentligen?. Ser att det skiljer 36g mellan dom.
Ja. Den ena har 30mm axel och den andra 24mm, du måste köpa som passar till ditt vevlager eller byta vevlager till ett som passar om du köper fel.

Mayhem

Aktiv medlem
Power2Max
sunqan85 sa:
Men skulle du köpa type S eller NGeco?
Om jag skulle köpa en sprillans ny definitivt NGeco. Men dyker det upp en begagnad Type S till bra pris är det inte ett dåligt köp heller.

sunqan85 sa:
Märker man någon skillnad på Rotor 3d+ jämförelse Rotor 3d24?
3D+ har 30 mm axel, 3D24 har som namnet antyder 24 mm axel. Vilken du vill ha beror nog mest på vilken typ av vevlagerhylsa din cykel har.

ething

Aktiv medlem
Power2Max
Lyfter en gammal tråd istället för en ny. Jag köpte en begagnad cykel med Hollowgram-vevar och en Type S. Naivt trodde jag att den hade BT men icke. Power2Max erbjöd ett byte mot en ny NG och 290€ emellan. Är det någon större skillnad? Skall jag istället ta steget ut och lämna Polar efter 20 år (vilket jag ändå funderar på efter besvikelsen med Vantage V)?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer