Har haft min PowerPod nu 3-4 veckor och är inte särskilt imponerad.
Kalibreringsrundan var från början inte lätt att få till för att säge det försiktigt. Sen visade det sig att det var Firmware fel. Uppdaterat och OK. Men krångligt att få deras kundservice att fatta problemet innan de hittade felet i mjukvaran.
Nu fungerar kalibreringen jag gjorde på min finracer ok - det verkar som watt är rimligt. Fast körde en kalibrering på min pendel-CX och snittar efter det på typ 110 watt även när jag tar i i motvind. Väl det kan vara att jag är sinnessjukt dålig men jag har ju finracerns data att jämföra med och det stämmer definitivt inte.
Sen är ju Isaac programvaran en visuell och ux katastrof. Varje gång jag pluggar i PP'n vil den spara alla rides som redan ligger inne. Och den tjatar om att den har hittat fel på hjulstorlek även om jag användar samma cykel som förra gången. Inte är det lätt att hålla koll på profilerna heller då den verkar ville överksriva min profil 2 var endå gång.
Mycket av detta kunde vara löst med bättre användarinformation och lite ändring i GUI't.Men att man måste kalibrera så ofta är inte bra då försvinner ju hela poängen. Hittar hellre ingen info om hur sensitiv den är ift om man tar på en stor säck på väg till jobb eller inte, eller ändringar i vikt pga olika mängder läger kläder, däcktryck etc. Om man måste rekalibrera varje gång man ändrar lufttryck är det ju också katastrof...
Några andra som har erfarenheter eller info från producenten som kan underlätta?