Prat och frågor om Tour de Retard

Statistikhörnan

28 startande, varav 3 körde 26"

Frihjul-fixed.gif ht=272

Pedaler.gif ht=288

Sadlar.gif ht=289

UtvÃxling.gif ht=278

not: en ville inte ange sin utväxling (säger inte att det var PatrickB)

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det en Maredsous?

En Deus Brut des Flandres Cuvée Prestige var det. Smakade jäkligt smarrigt trots sina 11%!

Senast redigerad av en moderator:
Johan A skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det en Maredsous?
>
> En Deus Brut des Flandres Cuvée Prestige var det.
> Smakade jäkligt smarrigt trots sina 11%!

Det lät inte billigt. Fan att jag inte var med...

Bruse, kan du förklara utväxlingsdiagrammet? Är det meningen att man ska känna sig dum?
Annars så hälsar Gurra att han gillar dina kakdiagram.
Over and out.
JoJo

Jojo: hade tänk mig man skulle klumpa ihop de med samma utväxling, så man kunde i ett stapeldiagram se vad som var populärast. Men vet inte hur man gör. Ska fila på det.

Nu är varje punkt i kurvan en persons utväxling. Nr på x-axeln är startnummer. Y-axeln är utväxling.

Attans. Jag var på väg hem från en familjemiddag med fru och småttingar i bilen igårkväll. När jag rullade över västerbron flög tanken i mig att be om att bli dumpad på M-bargo. Jag såg blicken jag fick och avstod...

Fjärdebrunn skrev:
> flög tanken i mig att be om att bli dumpad på
> M-bargo. Jag såg blicken jag fick och avstod...

Oscar, det är sånt där man drömmer om att det skulle fungera naturligt. Lite som någon larvig reklmafilm med suddiga kanter där alla ler och vinkar till varandra......

Det här var en resa! både fysiskt, psykiskt, socialt och även geografiskt ju.
När jag innan racet kollade på bilder från förra retarden ser det så mysigt ut, sol och vackra vyer buffe i naturen osv. Jag hade aldrig kunnat tro att det skulle vara så hårt och slitigt. Eftersom banan var så pass varierad så var alla stekta på på någon av etapperna eftersom ingen cykel var optimal för hela banan. Mina 30mm däck och 48/19 funkade bra när det var lite backigt och stökigt men på platten var det kört. 10 mil låter ju inte så långt men det geniala upplägget många etapper och gemensam start gör att smärtan räcker hala dagen.
STORT TACK! till arrangeörerna som ordnat en heldag som vi sent ska glömma. Otroligt generöst med mat öl och priser! (jag trivs redan väldigt bra i min campa ull tröja) Tänk att ni kan vara så snälla och sadistiska på en och samma gång. Ettan, tvåan och trean körde fixed. Tvåan och trean utan bromsar. Om det går att kontrolera en fixie på en sån här bana är det klart att det går fisa runt på stan utan att det är något att ojja sig om (det har ju varit lite snack om det här på sistone). Bra kört alla! Extra bra kört Janne(stark kille!), Patrik och Vic!

MVH/ 48/16 Magnus STOLT TVÅA!

TILL ALLA I GÖTEBORG:
Er delegation som representerade GTB skötte sig bra. Dom var trevliga och hojade fint. Skicka gärna upp dom någon annan gång.

Den var fin.
DE_deus_001479.jpg ht=446

Rippa, fortfarande glad i hågen, snart med ledartröjan.
DSC_1299.JPG ht=482

Sportchefen informerar skaran
DSC_1305.JPG ht=482

Snackjanne och Vic på väg mot prologen
DSC_1315.JPG ht=482

Uppstart inför prologen, man kunde skära med kniv i luften, så spänt var det.
DSC_1319.JPG ht=482

Rippa tog hem segern och tvingades därmed att avstå sitt "böghångel"
DSC_1325.JPG ht=482

Huvudsponsor var Stiegl och deras namn kom att vara på allas läppar hela dagen, bland annat pga den oerhörda reklambilen som dom skickade med, kan ses i bakgrunden.
DSC_1330.JPG ht=482

Hård spurt mellan 48/18 (Mange) och PatrikB på första etappen, som för övrigt var en skogsetapp.
DSC_1342.JPG ht=482

Så här trött kan man bli av 1,5km's cykling.
DSC_1348.JPG ht=482

Jojo och "f'låt jag vet inte vad du heter även fast vi pratade flera ggr" kommer in, lite mindre andfådda.
DSC_1349.JPG ht=482

Och sen vi som inte alls hade bråttom...
DSC_1352.JPG ht=482

Snackjanne som lekte med klungan, trodde han iaf tills han förlorade etappen pga problem med språket. Vinnaren ses bakom med blå hjälm.
DSC_1356.JPG ht=482

Dagens smalaste styre hade denna skotte (tror jag han var)
DSC_1360.JPG ht=482

Och så jag som satsade hårt på DFL!
DSC_1369.JPG ht=482

Mange, kaxig och segerviss!!
DSC_1375.JPG ht=482

JLarsson som anslöt efter tre etapper, bakfull och iklädd "stiff nippel suit"
DSC_1378.JPG ht=482

Efter några etapper började cyklarna se lite skitiga ut..
DSC_1387.JPG ht=482

Humöret var dock på topp..
DSC_1389.JPG ht=482

DSC_1390.JPG ht=482

Det här var de bilder som Bruse tog med min kamera, lär väl komma upp en del fler här... Satan vilka bulor jag har i häcken. Brooks is da shit när man inte kan stå och cykla!!

Tjena!

Tack som fan till alla som ställde upp.. Helt enkelt galet..
Kan meddela att vid 00.30 i natt på m*bar*go så passerade vi 100 liter drucken sponsöl, 60 liter var Stigl Gaudi-Radler och 40 liter med vanliga Stigl.. Sen fanns det 20 liter till som blev priser..

Jag är helt jävla död idag.. Men shit vad kul det var och se dom blodiga spurterna.. VACKERT!

Ja det var en riktig resa :)

Vaknade hemma klockan 9, och insåg att jag var just hemma och inte i Nynäs. Shit. Hade tydligen packat väska, gjord iordning hoj och lagt fram tempodräkten när jag kom hem klockan 4 på natten. Hoppade på pendeln och drog till VH där tåget stannade. PÅ jonnen - trampa trampa ner till ösmo där Freeskier-jonas hämtade mig. Sen var det bara att köra. Oj vad jag mådde pyton.

Dock klarade jag mig igenom dagen tack vare sportdrycken som fanns i rikligt antal. Var dock lite trött strax innan lunch- (middag?) breaket, men inte lika trött som en del andra.

Årets upplaga av TdR visade sig bli nåt helt annat än den glassrunda vi hade för två år sedan, det blev en riktigt hårt tur med en episk avslutning. I halvmörkret, på stigen från Ältavägen till Hammarbybacken trampades det ursinnigt. Det var som att köra i ett tv-spel. Fan vad kul. Mindre kul var backen upp till kolonilotterna - tänkte att jag skulle gå uppför den för att spara kraft till slutstigningen på asfalt - och så blev vi blåsta på den! (Jag tror inte att det var någon som misstyckte dock :)

Tack Tobbe, KC & ni andra och grymt kört Janne, Mange, Patrik och Victor!

JLarsson skrev:

> I halvmörkret, på stigen från
> Ältavägen till Hammarbybacken trampades det
> ursinnigt. Det var som att köra i ett tv-spel.
> Fan vad kul.

Ja, Fan vad kul! det var väldigt mycket Tv-spel över den sträckan, dock lite värre konsekvenser om man tabbar sig, Patrik fullkomligt flög fram och jag gjorde mitt bästa för att haka på.
/M

Jag tog bara några bilder före start:
ett.jpg ht=480

tvÃ.jpg ht=480

tre.jpg ht=480

Snälla, säg att det var kriterium på löparbanan på slutet! :)

Var prologen track-stand-tävling eller vad?

Äh, ni kan lika gärna tala om vilka samtliga etapper var och vad de gick ut på.

Vaknade i morse och kände mig fruktansvårt Retarded (nog mest p.g.a. M-Bargo).
Sen kom jag ihåg min nya Campagnolo flasköppnare och blev jätte pig.

STORT TACK till alla ni som ordnade denna tokiga dag. Så mycket tid och energi...nu har ni två års återhämtning på er.

Helt otroligt att det går att köra LVG fixie på det här sättet. Helt galet i egentligen men hur kul som hälst. För min del var det dock en stor dos rädsla involverat. Speciellt i utförsbacken vid sjön tredje gången vi körde fel (japp, vi var några stycken som blev riktigt dyktiga på att köra fel) och i halvmörkret på stigen till Hammarbybacken. Jag kunde se gnistorna från pedalerna? på cykeln framför mig.

Deus guldet vid målet var underbart! En sån godis har man inte råd att skaffa själv. Nu blir smaken bara en avlägsen dröm.

Priserna ni delta ut på M-Bargo var också mycket generösa. Jag är barnsligt glad för min nya brons Campagnolo flasköppnare. Nu måste jag bara hitta en värdig flaska....

Fina bilder i övrigt! Magnus, Patrik, Vic. Ni är grymma!

P.S. när jag vaknade i morse hittade jag enbart vänster handska och höger armvarmar. Hjälm och regnjacka var också borta ???

Skogling skrev:
> Är Rippa slak i bena månne ? ;p

Voltarensalva är bra skit har jag upptäckt. I morse pep jag efter rullstol och nu sitter jag här och har masochistiska fantasier om häxturen.

Rippa skrev:
> Fan va bra det känns så här mitt i
> whisky-uppladdningen..- wwohaaaaa! tar jag inte
> minst en etappsneger i morgon så ska jag hångla
> med en bög.

Men att ta en etappsneger låter ju redan det väldigt homo?

Naugas skrev:
> Rippa skrev:
> -----
> > Fan va bra det känns så här mitt i
> > whisky-uppladdningen..- wwohaaaaa! tar jag inte
> > minst en etappsneger i morgon så ska jag
> hångla
> > med en bög.
>
>
> Men att ta en etappsneger låter ju redan det
> väldigt homo?

Vem är du och vad gjorde du i lördags?

Naugas skrev:
> Rippa skrev:
> -----
> > Fan va bra det känns så här mitt i
> > whisky-uppladdningen..- wwohaaaaa! tar jag inte
> > minst en etappsneger i morgon så ska jag
> hångla
> > med en bög.
>
>
> Men att ta en etappsneger låter ju redan det
> väldigt homo?

Möjligen menar han en ANNAN bög?

Jag antog att etappsnegrer var fixie-jargong för någon slags cykelgroupies; "Om jag bara får en etappsseger idag, så väntar det en villig etappsneger" liksom...

Tack så mycket för ett grymt arrangemang!!

Jag log inombords hela vägen från Göteborg. Antagligen var det skitjobbigt också men det har jag i så fall redan glömt. Kul att träffa alla människorna bakom smeknamnen också.

Vi ska absolut ge er anledning att åka till västkusten framöver.

ha det gott
Jonatan

PS. Vår låda med Radler missade vi att hämta upp men ni kan ju posta den till Götet eller dricka upp den själva i lugn och ro.

Tack för all glädje och uppskattning. Det var skitskojs att plåga er riktigt ordentligt i blåsten och kylan på oändliga grusvägar. Det var en del vita ansikten och en och annan tusenmetersblick framåt eftermiddagen, men det hör ju en höstklassiker till såas...

Nästa gång ska det skyltas upp lite bättre för att undvika irrfärder och så, lovar vi.

Btw så har jag nog din hjälm och en påse med suspekt luktande persedlar här Snackjanne, så hör av dig så du kan få dom...

Tobias/Frost skrev:

>
> Nästa gång ska det skyltas upp lite bättre för
> att undvika irrfärder och så, lovar vi.
>

Äsch vadå, snart ska väl folk ha varsin gps också. Nej, inget fjäsk tack!

Har ingen dator hemma och har haft "eftersnacks abstinens" ett helt dygn nu, kul att hitta in i tråden och få se alla bilder och alla kommentarer.
Kan bara stämma in i lovsången till arret av denna eminenta tävling, helvetet i söder sa någon redan efter första etappen.....

Kan konstatera att min erfarenhet av drevning är bra mycket större nu än i lördagsmorse, 42/16 ger inget vidare tryck på platten....vidare måste jag nog göra något med min kedja som hellre låg brevid kuggarna än på. Trots mina misstag och missöden tycker jag att det var superkul med de olika etapperna och alla människor man fick träffa och snacka med. Grymt imponerad av toppkvartetten!

Tack som fan, jag kör igen om två år!!

//Axel
(edit: La till bästa bilden, kan lura vem som helst att jag vann)

S6003015.jpg ht=480

bruse kan du inte lägga upp filen på din egen utmärkta sida. http://stigoteket.se/om.php
Så har man lite nya vägar att köra på nu till hösten.

bruse skrev:

> Johan körde med min GPS i bakfickan. Lite
> statistik:
> Tripp: 108 km
> Färdtid: 6 h 04 min
> Stillastående: 4 h 56 min (exkl lunchen)
> Km: 108,41 km
> Max: 38,5 km/h
> Medelförflyttning: 17,8 km/h
>
>

TdR07 i Stigoteket på gång. Undrar om jag ska lägga upp den sträckan som Johan cyklade (fel), eller den som han skulle cykla.

bruse skrev:
> TdR07 i Stigoteket på gång. Undrar om jag ska
> lägga upp den sträckan som Johan cyklade (fel),
> eller den som han skulle cykla.

Det var inte jag som cyklade fel. Det var Tobias som ritade fel.

Tillbaka
Topp