Premiärtur process 111

bålstamatte

Aktiv medlem
Premiärtur process 111
Idag var det dags för premiärturen med process 111an!
Nu blev det kul att cykla i skogen igen! Vilken skillnad mot min gamla canyon nerve!
Behöver nog justera saget i gaffeln och lufta sänkstolpen, den fastnade ibland halvvägs.
Lite tungrullat var det med maxxis ardent, men det befarade dåliga greppet fram var det ingen fara med, men det kanske blir mer uppenbart när man vågar stå på lite mer!?
Matte

Bilagor

• DSC_0564.JPG
    DSC_0564.JPG
    431.8 KB · Besök: 17
Premiärtur process 111
Jag har haft min P111 sen januari i år. Buskul cykel! Funkar bättre ju snabbare man cyklar. Tyvärr begränsar föraren, d.v.s jag.

KS Lev Integra är väl sådär. Gillade nog Reverben bättre trots att den krävde mer kraft att få ned. Testa att spänna vajern och kolla om den går upp hela vägen då.

Premiärtur process 111
bålstamatte sa:
Jaja! Får väl kränga på nåt annat så kanske jag oxå tycker ardent rullar bra! ?
De delvis sura stigarna gjorde väl att rullet uteblev.
Matte

Jag upplever att P111:an känns mer lättrampad när man trampar på rejält. Anar att det har att göra med fjädringen och anti-squat. Att sakta nöta upp för en backe gör att man undrar om man har punka, men såfort man trycker till så svarar den på ett helt annat sätt. Vad jag säger är att om du tyckte det kändes tungt kan det vara fjädringen, mycket gegga ger ju lägre tempo.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp