Jag sökte lite och hittade denna fina sida
http://www.scfmotion.se/index07.php
Halvvättern låter långt det med men de kanske går. Mjörn runt fanns det ju 60km och är september, eftersom min målsättning är ett lopp nästa år borde jag ju klara det utan problem om jag bara håller mig frisk.
En Runda Kluvna Känslor
Har jobbat mycket efter semestern vilket lett till lite cykel o lite sömn. När jag väl kom iväg på en runda (2,8mil) kände jag mig löjligt pigg i benen jag brukar sitta i alla uppförsbackar men nu ville jag upp o bara trycka på, gick även på tyngre växlar. Jag försökte hålla igen för att inte köra slut men kroppen ville bara cykla på. Uppförs backarna gick lättare än nånsin. Men då efter ca 2mil precis nedanför en backe kom den, krampen i höger vad! Försökte trycka ner hälen för att sträcka ut vadmuskeln samtidigt som jag trampade på. Då kom illamåendet, jag mådde fruktansvärt illa. Väl hemma kände jag mig oerhört kluven eftersom jag mådde så illa men samtidigt kände jag mig inte speciellt trött. Totalt sett hade jag tack vare min pigga inledning tagit mig runt på en för mig klart godkänd tid 1 timme o 12 minuter.
jag har även reflekterat över man ofta inte tycker de händer så mycket trots träningen. Men tittar jag tillbaka så orkade jag knappt runt på min första tur på 1 mil då tog den ändå ca 30 minuter. Detta var ju bara 1,5 månader sedan
Totalt cyklade mil under 2012: minst 100 (45,1 avklarade)
Vikt-minskning under 2012 minst 10 kg (8 kvar)
Första delmål första 5-mila rundan avklarad inom 4 veckor (Blev ändrat till 4 mil vilket är avklarat)
nästa år hoppas jag på att göra mitt första motionslopp på cykel.