presta o schrader multihuvud till kompressorn ?

dunkers

Medlem
Hej!

Någon som vet nåt multihuvud för att pumpa både presta och schrader , gärna med 1/4 fäste som man kan sätta på kompressornslangen

?

Jag har en sån här på min kompressor:

Har monterat den på en sån här där jag bara har skurit av munstycket och satt på prylen ovan.

Tack för infon, hittade även

För behöver lite längre slang än den som sitter på pistolen idag , men förmodar man behöver någon sorts övergång till Sks till luftpåfyllaren , fick för mig att sks slangen är en m8 i övergång ? Vet dock inte om de är samma på luftpåfyllaren

Min pistol ser ut såhär:
1000000600.webp

Bara att skruva i.

Finns ju att köpa som reservdel från alla som tillverkar pumpar av lite bättre kvalitet? Titta hos godtycklig tysk postorder, R2, BD, BC, B24, etc.

Jag bytte huvudet på min pump till en Topeak TwinHead DX, kostar väl en trehundring. Vill man inte lägga så mycket finns motsvarande i plast utan suffixet DX för någon hundring billigare. Vill man ha bling bling finns Silca och Hirose och säkert andra liknande märken.

Själv väntar jag på att någon skall släppa motsvarande huvud med Presta och Clik på varsin sida. För det senare finns förstås adapter från Schrader men det blir så klumpigt och fult…

Någon som vet nåt multihuvud för att pumpa både presta och schrader
Jag har gjort precis som @AAverdal. Köpte pumphuvudet på XXL och sedan en luftpåfyllare med bra skala för MTB som jag skar av slangen på. Funkar kanon 👍

den funkar för Biltemas filler och tydligen Julas ovan. Hur många mm vet jag inte men det är nog rätt flexibelt runt 4mm?

Tack för infon, hittade även

För behöver lite längre slang än den som sitter på pistolen idag , men förmodar man behöver någon sorts övergång till Sks till luftpåfyllaren , fick för mig att sks slangen är en m8 i övergång ? Vet dock inte om de är samma på luftpåfyllaren
Som andra redan påpekat så passade den direkt på Julas luftpåfyllare.

Tillbaka
Topp