Priority Sauce - eller liknande

Botanic

Medlem
Hej!

Jag har redan en single speed med racingdäck och en gravelbike.
Det är roligare att cykla med single speeden tycker jag men den klarar inte av terrängen jag ofta vill cykla på.

Så... Jag råkade hitta Priority Sauce på nätet:

Den verkar rolig och jag vill ha.

Priset är inte illa om man bor i USA.
Nu råkar jag bo i Sverige där man måste betala tullavgift och moms.

Har någon här testat eller sett den här cykeln i verkligheten?
Känner någon till en liknande cykel inom EU?
Har någon erfarenhet av delarna på cykeln? Det känns lite som att det blir tull och andra avgifter på eventuella reservdelar.
Häftigt med bälte istället för kedja. Någon med erfarenhet av det?

Cool, lite som en klunker skulle jag säga. Googla klunker så kanske du kan hitta något i EU, de enda i samma stuk jag kan komma på är Surly Lowside och Sour Bad Granny men säljs bara som ramkit i EU.

Lite mer traditionell MTB är Kona Unit. Går att köpa för 15’ bland annat här: http://www.dropinbikes.se/skog-berg#stigcykling-1

Annars är Surly Karate Monkey riktigt trevlig, såhär ser min ut: IMG_7490.jpeg

En klunker verkar vara lite mer avslappnad än Sauce.
Jag har inte hittat något som ser ut som en Sauce.

Jag räknade ut att totalkostnaden för en Sauce blir strax under 13 000 Kr.
Det som gör mig osäker är att jag inte har provat cykeln, garantin utanför USA gäller endast på delarna (inte hela cykeln) och det känns osäkert med att skaffa reservdelar till den i framtiden eftersom den är så pass udda.

Om du vill ha den så ska du såklart köpa den. Men jag tycker det känns lite dyrt för en hoj på 13kg med vajerbromsar. Om det inte är klunkerlooken du är ute efter så får du nog förklara vad det är som du vill att en hoj ska likna.

Utseendet är inte jätteviktigt. Jag vill ha körglädje.
Jag tycker att single speed är roligare än andra alternativ.
Jag tycker att gravel bike är roligt fast jag tror att en gravel utan växlar skulle kanske vara roligare, beroende på var jag cyklar.
Jag har insett att det finns gravel bikes som är single speed, vilket jag förmodligen skulle köpa om jag inte redan ägde en gravel och en single speed.
Bälte istället för kedja låter också bra så länge som man inte börjar prata om reservdelar.

Nu ska jag tänka på något annat och kanske komma på andra tankar.
Plånboken är inte oändligt djup och jag har inte hur mycket plats som helst för cyklar i lägenheten.

Tillbaka
Topp