Prisförslag??

Zmurf

Ny medlem
Prisförslag??
Jag har två cyklar som jag funderar på att sälja, men vet inte vad jag i så fall kan begära i pris...är det någon här som har några förslag??
MTB:n
Ram: Specialzed S-works M5 (2002 års modell men utagen 2003, alltås använd under 1 år dock ej vintersäsong)
Framgaffel: Manitou Scareb Elite (2003 års modell men påmonterad under våren 2004)
Styrstam: Titec
Sadelstolpe: Titec
Styre: Pazzaz 81
Fälg: Shimano X517
Kasett (ca 1 månad gammal), reglage, framväxel och nav: XT
Bromsar och bakväxel: XTR
Vevlager: Truvativ (ca 1 månad gammalt)
Vevparti: Truvativ Stylo SL (dock är mellan drevet utbytt till XT och Kedjedrevet till Stronglight för ca 1 månad sedan).

Racer:
Ram Avanti Kona Pro
Komponeneter: Shimano 105
Fälg: Mavic CXP222
Däck: Continental Gran Prix 3000
Pedaler: Look
Denna är 1 år i juli.

Prisförslag??
Nu vet jag inte vad du gett för grejerna, men rent generellt kan man väl säga att en cykel som är körd ett år sjunker minst ca 25% och upp till 50%, beroende på skicket. Varför? För att du på rea kan köpa en ny fjolårsmodell för runt 10-25% lägre pris än årets modell, då kan man inte få ut mer för en använd cykel än för en ny...

/Leo

Prisförslag??
Jag bara undrar Skogling....skulle det där vara roligt eller?? Tyckte inte jag i alla fall. Snarare ohyggligt barnsligt. Har du inget vettigt att komma med så vore det ju trevligt om du istället inte sa nåt...Nu lämnar i alla fall jag forumet. Tack o adjö!!

Prisförslag??
Det var ju uppenbarligen ett skämt, därav smileyn. Visserligen är ironi svårtolkat på ett forum, men så farligt var det väl inte. Lämnar du forumet för det, går du miste om mycket, men se det från den ljusa sidan. Du slipper bli beroende och sitta och surfa happy 14timmar/dygn :))

Prisförslag??
Lämnar Zmurf forumet för det -tämeligen uppenbara och harmlösa skämtet jag själv gjort om inte Skogling hann före- så tyckte han/hon väl inte att det var så värst mycket att ha från början. Eller?

Skogling, jag skulle inte bekomma mig om jag var du.

Prisförslag??
Hur kul skulle det vara att läsa och skriv på ett forum där det bara fanns extremt seriösa inlägg. Det måste finnas plats för lite skämt. Om man inte tycker att det är kul så är det ju bara att ignorera just det inlägget. Blandningen av seiösa och mindre seriösa inlägg är nog så nära perfekt på detta forum tycker jag i varje fall.

//Jocke

Prisförslag??
Vi får verkligen hoppas Zmurfen också skojar. Föga troligt dock...

För övrigt är det märkligt att han inte noterade Leos svar över huvud taget.

Och vadå, 3000 spänn är pengar det också!

Prisförslag??
Den verkade ganska mullig den där S-worksen. Brorsan är på jakt efter nåt sånt. Men man ska nog inte köpa den av ett psyko. Han kommer väl tillbaks efter en månad och säger att han ångrat sig. En skojig prick den där smurfen. Passande namn..
/Johan

Prisförslag??
Konstigt att han inte insåg humorn i Skoglings inlägg... Tänkte skriva ett likadant men ångrade mig när jag såg Skoglings och tur var väl det, man vet ju aldrig...

Prisförslag??
Åja, nu ska vi inte vara för elaka med Zmurfen, han/hon kan faktisk ha haft en dålig dag!

Jag tycker om dig än Zmurf!

*krama*

+---oo---+

Till alla: Räkna till 10 innan du postar om du är upprörd.

Prisförslag??
Ja en fet cykel är ju inte nån vidare investering. Men det får man ju räkna med. Jag vill inte ens tänka på vad jag får för mina cyklar om jag säljer dem nu. Ha ha lite som mina IT aktier som jag köpte på slutet av 90 talet. Ingen vidare investering. Där torskade jag väl en cannondale scalpel 3000 eller nåt liknande. vill inte tänka på det heller..
/Johan

Tillbaka
Topp