Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fast prisgaranti är ju något man begär innan ett köp och inte efter.I det här fallet uppfylls alla krav - svensk butik, exakt samma modellbeteckning o inte rea. Köpte och skulle sedan köpa liknande pryl till frun, letade på prisjakt och hittade på en annan butik. På samma sida fanns det jag nyss köpt till rejält mycket lägre pris. Mailade dem, men de börjar direkt krångla. Skall ge dem en chans till sedan lägger jag upp mer info här (skärmdumpar + deras mail) + går vidare till ARN (prisskillnaden är tillräckligt stor). Gillar inte när affärer inte står för sin marknadsföring
Men iofs så kan jag alltid returnera - paketet är inte öppnat, kom för en vecka sedan. Lönar sig det också (600:- skillnad), och tar väl bara ett par dagar utan prylar.
Nja, det beror på.Fast prisgaranti är ju något man begär innan ett köp och inte efter.
Precis, bikeshop hänvisade till att det var tillfälligt nedsatt och inte ordinarie pris hos cykelgear, därför skulle inte prisgarantin gälla (i deras info står att rea-pris inte gäller vid prismatch) . Nu är deras kundtjänst i Norge, men jag har svårt att tro att de inte förstår "vägledande" eftersom det heter " veiledende" på norska. Men de har väl samma attityd som Norwegian - dvs undvik att betala ut någonting i alla lägen.Skulle inte nedsatt pris gälla? Jag förstår nog inte riktigt konceptet.
Tror ditt inlägg här har gjort tillräckligt stor skada!Precis, bikeshop hänvisade till att det var tillfälligt nedsatt och inte ordinarie pris hos cykelgear, därför skulle inte prisgarantin gälla (i deras info står att rea-pris inte gäller vid prismatch) . Nu är deras kundtjänst i Norge, men jag har svårt att tro att de inte förstår "vägledande" eftersom det heter " veiledende" på norska. Men de har väl samma attityd som Norwegian - dvs undvik att betala ut någonting i alla lägen.
Funderar på att skicka en anmälan till ARN, men är osäker på om ARN hanterar sådana här ärenden - möjligen som falsk marknadsföring.....
Fast om man får igenom en prisgaranti kan man ju få varan ännu billigare.Kan man inte bara beställa direkt ifrån där det är billigast, det verkar enklare än att lägga flera timmar på att klaga och gnälla.
Jovisst, men missade att cykelgear var billigast, hade redan beställt då. Naturligtvis hade jag köpt därifrån om jag varit medveten om det från början. Så hade det inte blivit någon tråd här. Men eftersom bikeshop gör tydlig reklam för prismatch på sin hemsida så känns det ganska naturligt att begära att de står för vad de säger?Kan man inte bara beställa direkt ifrån där det är billigast, det verkar enklare än att lägga flera timmar på att klaga och gnälla.
Så ser det ut att vara, ja. Men de påstår även att de har 14 dagars prisgaranti:Fast det står väll bara att garantin gäller i samband med beställningen?
”Innan du beställer skall du trycka på knappen ”prismatch””
Hittade jag inte (provade nyss, där verkar inte finnas någon knapp) - och det står såhär:Fast det står väll bara att garantin gäller i samband med beställningen?
”Innan du beställer skall du trycka på knappen ”prismatch””
All dokumentation med skärmdumpar på pris, att varan i samma storlek som jag beställt fanns i lager och att det inte var rea skickades in. Svaret jag fick var :
Snakket med min leder ang dette. Vi mener at det cyclegear.se har som pris på Lake MXZ304 ikke tilsvarer vår prismatch regler. Beklager dette.
Första svaret var att de ansåg att det var rea-pris. Jag skickade då in skärmdumpar som visade hur cykelgears rea-pris såg ut (röd-markerad procentsiffra och texten "du sparar") och deras normalpris (prisuppgift och under det överstruket vägledande pris). Då fick jag det svaret du läste, dvs de har inget motiv men vill ändå inte betala. Känns inte som de kommer att ändra sig - påminner lite om lågprisflyg som alltid krånglar och hittar på orsaker till varför inställda och försenade flyg aldrig skall ersättas. Oftast vinner klagande kunder hos ARN, men de (flygbolagen) vägrar ersätta ändå.Är det allt de har svarat? I så fall är det inget svar, utan bara ett tyckande. De måste kunna motivera varför deras regler inte är uppfyllda. I det fallet ligger bevisbördan på dem. Begär att de förklarar varför deras regler inte är uppfyllda.
När det gäller flygbolagen finns det tvingande lagar. En prisgaranti är ett frivilligt åtagande fr butiken, det är bara att gilla läget.Första svaret var att de ansåg att det var rea-pris. Jag skickade då in skärmdumpar som visade hur cykelgears rea-pris såg ut (röd-markerad procentsiffra och texten "du sparar") och deras normalpris (prisuppgift och under det överstruket vägledande pris). Då fick jag det svaret du läste, dvs de har inget motiv men vill ändå inte betala. Känns inte som de kommer att ändra sig - påminner lite om lågprisflyg som alltid krånglar och hittar på orsaker till varför inställda och försenade flyg aldrig skall ersättas. Oftast vinner klagande kunder hos ARN, men de (flygbolagen) vägrar ersätta ändå.
När det gäller flygbolagen finns det tvingande lagar. En prisgaranti är ett frivilligt åtagande fr butiken, det är bara att gilla läget.
Släpp det och handla aldrig mer därifrån.Första svaret var att de ansåg att det var rea-pris. Jag skickade då in skärmdumpar som visade hur cykelgears rea-pris såg ut (röd-markerad procentsiffra och texten "du sparar") och deras normalpris (prisuppgift och under det överstruket vägledande pris). Då fick jag det svaret du läste, dvs de har inget motiv men vill ändå inte betala. Känns inte som de kommer att ändra sig - påminner lite om lågprisflyg som alltid krånglar och hittar på orsaker till varför inställda och försenade flyg aldrig skall ersättas. Oftast vinner klagande kunder hos ARN, men de (flygbolagen) vägrar ersätta ändå.
Det är fortfarande ett åtagande, så att bara gilla läget är knappast korrekt. För en dyrare vara så som en bil har garantin stor betydelse och åtminstone jag skulle göra rättssak av det hela om det gällde mycket pengar.När det gäller flygbolagen finns det tvingande lagar. En prisgaranti är ett frivilligt åtagande fr butiken, det är bara att gilla läget.
Visst kan man försöka, om man är bredd att ta risken och tycker det är värt besväret. Jag vet dock inte hur det har gått för de som ev stämt biltillverkare avseende rostskyddsgaranti eller liknande, borde finnas rättsfall att kolla upp.Det är fortfarande ett åtagande, så att bara gilla läget är knappast korrekt. För en dyrare vara så som en bil har garantin stor betydelse och åtminstone jag skulle göra rättssak av det hela om det gällde mycket pengar.
Visst kan man försöka, om man är bredd att ta risken och tycker det är värt besväret. Jag vet dock inte hur det har gått för de som ev stämt biltillverkare avseende rostskyddsgaranti eller liknande, borde finnas rättsfall att kolla upp.