Prisvärd fulldämpad MTB

Inflamer

Medlem
Prisvärd fulldämpad MTB
Hallå!

Som rubriken - ute efter en prisvärd MTB för max 30 000 kr, gärna nere runt 20 000 kr om det finns bra alternativ.
Är helt ny inom MTB men vill ha en cykel som jag inte tröttnar på/går sönder efter ett par år. Tanken är att den ska vara bekväm nog att cykla lite med sambon på grusväg men framförallt ta ut i skogen och köra trails med. Har tittat runt en del på blocket men eftersom jag inte alls är speciellt kunnig känns det för riskabelt.

Är förövrigt 180 cm lång med korta ben (ca 80 cm innerben) :D

Tips mottages väldigt gärna!

Prisvärd fulldämpad MTB
Hallå!

Som rubriken - ute efter en prisvärd MTB för max 30 000 kr, gärna nere runt 20 000 kr om det finns bra alternativ.
Är helt ny inom MTB men vill ha en cykel som jag inte tröttnar på/går sönder efter ett par år. Tanken är att den ska vara bekväm nog att cykla lite med sambon på grusväg men framförallt ta ut i skogen och köra trails med. Har tittat runt en del på blocket men eftersom jag inte alls är speciellt kunnig känns det för riskabelt.

Kolla i denna tråd.

Prisvärd fulldämpad MTB
Kolla i denna tråd.
Ah tack, den missade jag helt, perfekt!

Prisvärd fulldämpad MTB
Hallå!

Rockmachine Blizard är en vettig cykel med bra geometri o komponenter sett till priset. Även Rose har jag bra erfarenhet av. Scott & spez, och de andra mer namnkunniga är ju mer kända och erkännt bra saker, men du får betala för namnet.

Prisvärd fulldämpad MTB
Jag har en till salu i k&s, precis till din storlek. Merida One-Twenty RC. Andra här kan kanske säga mer objektivt än jag om det är en bra hoj :-)

Prisvärd fulldämpad MTB
Tack för tipsen, Rockmachine verkade vara lite svåra att få tag på men absolut intressanta! Gillar verkligen Specialized men tänkte precis som du sa att man nog betalar mer än vad man behöver just på grund av märket.

Någon som har en åsikt kring denna: https://www.fixmybike.se/kona-hei-hei-2021/ ?
Tycker den är snygg och låter väldigt trevlig till ett bra pris men har inte mer koll än så.

Prisvärd fulldämpad MTB
Mmm prisvärt i dessa tider nä du, här börjar det ju lukta hasch!
Om du verkligen vill hitta något prisvärt så är mitt tips att du sparar dina pengar och hoppas att priserna går ner. Nej då inte tror jag att du röker men du kommer inte hitta något prisvärt.

Senast ändrad:
Prisvärd fulldämpad MTB
Hallå!

Några FS som finns i lager hos Bike24.

Prisvärd fulldämpad MTB
Tack för tipsen, Rockmachine verkade vara lite svåra att få tag på men absolut intressanta! Gillar verkligen Specialized men tänkte precis som du sa att man nog betalar mer än vad man behöver just på grund av märket.

Någon som har en åsikt kring denna: https://www.fixmybike.se/kona-hei-hei-2021/ ?
Tycker den är snygg och låter väldigt trevlig till ett bra pris men har inte mer koll än så.

Om den finns i lager är det väl bara att slå till! Bra pris och helt Ok komponenter för det priset. Verkar som Shimanos Deore serie har fått mycket mer beröm än SRAMs SX som sitter på många cyklar i den här prisklassen.

Prisvärd fulldämpad MTB
Jag har en till salu i k&s, precis till din storlek. Merida One-Twenty RC. Andra här kan kanske säga mer objektivt än jag om det är en bra hoj :-)
Nej, din M 17,5" som du försöker sälja är inte rätt storlek till 180cm längd 80cm ben.

Merida håller med.

Screenshot_20210319-190515.png

Prisvärd fulldämpad MTB
Giant Trance 29 1 är/var prisvärd. Frugan köpte 29 1 för några veckor sen på bike24 då fanns inte 3:an att köpa.

Men just nu är den du kan få tag på mest prisvärd, oavsett vilken cykel det gäller ;)

Prisvärd fulldämpad MTB
Prisvärd fulldämpad MTB
Några FS som finns i lager hos Bike24.

Stance 2 och Trance 3 där tycker jag ser väldigt intressant ut, tack!

Tillbaka
Topp