Prisvärd?

Prisvärd?
Är väl ok beror på dina krav. Men det viktigaste är ju att ramen är bra, resten kan man ju byta. Men den verkar ju iaf kommit över 3-4000 kronorsträsket.
Men var beredd på att reglagen känns plastiga och gaffeln kan vara ganska svampig. Växlarna är ju ganska ok.

Senast redigerad av en moderator:
Prisvärd?
cykelringen... jag ahde hellre lagt på en tusing och köpt från ett ställe där man kan få ra hjälp med cyklen, speciellt om man inte kan så där jättemycket om cyklar.

Prisvärd?
Helt ok om du är nybörjare och vill börja cykla mtb. Men du kan räkna med att komponenterna kommer behöva bytas ut efter hand. Så i slutändan blir nog cykeln x antal tusen dyrare. Hade de växlarna på min första cykel, och de funkade utmärkt i början, men efter 1 år var både växlar och bromsar bytta pga att allt hade gått sönder. Ju mer man kör destå mer uppskattar man bättre/dyrare komponenter.
Men som sagt, om du är osäker på om cykling är något för dig, och du vill börja med att testa lite så är det definetivt en prisvärd cykel tycker jag.

Prisvärd?
jag skulle vänta ett par månader tills höstrean kommer och köpa en finare hojj för pengarna från en seriös handlare..

nere hos min lbs sålde de cyklar med full deore grupp för 4-5tusen.. köper man en lös marzocchi mx comp så har du en bra gaffel och en helt okej cykel för samma pengar som den där hojjen med en hel del sneakgrejjer.

Prisvärd?
frigolitbit:
pedalogerna http://www.pedalogerna.com

alla på cykloteket kan inte så mycket.. det är väldigt varierande.. känns lite som att fråga folk på ica ibland.. noll koll..

cykelcity känns då bättre, däremot inriktade på lvg så där går de bort.

mao.. jag skulle ta mig till pedalogerna (bromma)

Prisvärd?
Kona Stuff och Scrap är nog lite annorlunda om du ska cykla "vanlig" XC i skog och sådant. Geometrin på dom cyklarna medger inte till några bekvämare turer tycker jag (David tycker säkert annorlunda dock).
Bestäm dig först för vad du vill cykla, street, dirt, xc, dh osv så kan du kolla på en bra cykel för det ändamålet, eller en bra kompromiss.

Tillbaka
Topp