Prisvärda 3/4-byxor

Chainsuck

Medlem
Prisvärda 3/4-byxor
Någon som vet var jag kan få tag i prisvärda 3/4 hängselbyxor? Vanliga hängselbyxor finns lite här och var för 350:-. Ska de täcka knäna hittar jag bara Gore på cykloteket för 650:-.

Prisvärda 3/4-byxor
Vermarcs på Cykelcity är sk*tbra! Jag är så grymmt nöjd med mina. Värmer nästan bättre (mindre när det är varmt, mer när det blir kallt och du är svettig) än långbrallor (Vermarc i samma tyg) delvis på grund av att du inte har kass lycra som håller fukt under Roubaix-tyget. Köpte dessa för att passformen sög på Endurorna (kunde få en hand vid knät utan att sträcka tyget, fastän resten var tight, vem har så feta knäskålar...? Dessutom hade dom ett konstigt pungmosarskinn som vägrade kupa sig. Mångdagsex? :-) Även Santinis knävärmare är kalas.

Köptips till alla: Vermarc Primavera (tror dom heter så?) och Gore Storm väst! Svårt att hitta kläder som lämpar sig för ett bredare temperaturspann... kanon om man är osäker, hur ofta fryser man om vaderna/ryggen/armarna? Man skyddar de känligaste delarna och dom okänsliga får agera kylflänsar.

Prisvärda 3/4-byxor
Vill utfärda ett litet varningens finger för Endurabyxorna... Panikköpte ett par när våren var i antågande, de kändes ganska hyfsade i affären men efter ett par långrundor är jag inte helt nöjd med dem.

- Skinnet sitter mer fram än bak, känns som det är felsytt. På bakre delen av rumpan sitter man platt mot sadeln, skinnet täcker inte denna del såvida man inte drar byxorna bakåt var 5:e minut.

- Tyget slits fort, i mina byxor är det tydligt slitet på de delar som är i kontakt med sadeln. Har inte sett detta fenomen på några av mina andra cykelbyxor.

- De töjs vid knäna, det har dock blivit betydligt bättre efter första tvätten. Fortfarande blir de dock ganska slappa efter någon timmes cykling.

Föutom ovanstående gillar jag byxorna, materialet är varmare än normalbyxor, perfekt vid vår- och höstcykling.

/Ola som har ont i baken efter 7 mil på byxorna igår.

Prisvärda 3/4-byxor
Jag köpte ett par Shimano 2001 på rea och de håller ihop kanon än!

De fick genomgå en symaskinsbehandling p.g.a. en söm som gick upp i vintras dock men "sittskinnet" och tyget samt övriga sömmar är helt OK än.

Prisvärda 3/4-byxor
Köpte mig ett par Vermarcs knickers på cykelcity på forumets inverkan. Verkar grymt bra, testade dem nu imorse och de satt helt underbart. Har ett par Endura multitight långa braller också och jag måste säga att jag föredrar Vermarcsen, åtminstone på knickers.

Tackar för tipset!

f

Prisvärda 3/4-byxor
Kul - grattis till ett av dom bättre köpen man kan göra! Hoppas dom kommer tjäna dig lika väl mina tjänat mig. Alla skulle ha ett par egentligen! Vidare för er som inte äger ett par är skinnet kanon (Giordana CP4?). Bevisligen behöver man inte mer än 4 paneler - dessa har bättre passform (på vanskapta mig?) än andra 6 panels jag provat (Santini).

(Funderar på att skaffa ett par och lägga på hyllan, ifall CykelCity får för sig att lägga ner dom (hemska tanke!) - dom har ju minskat sitt Vermarc sortiment i år.)

Tillbaka
Topp