Prisvärda cyklar?

Antin

Ny medlem
Prisvärda cyklar?
Hej! Jag är inte speciellt insatt i ämnet cyklar men nu hållar jag på att kolla på ny cykel och jag har bestämt mig för att köpa en mountainbike. Den ska inte användas till att köra jätteextremt inne i skogen utan bara mest på grusvägar och lite sten (uppe i änggårdsbergen för dom som vet vad det är). Så det jag undrar är vad det är för cyklar som är prisvärda när dom ska användas till detta. Trek 6000, är det en bra cykel? Eller betalar man mer för märket än själva cykeln om man köper en sådan? Har även kollat lite på märket focus, är det bra oc prisvärda grejer? Jag har tänkt mig att betala ungefär 6000-7000 för cykeln. Någon som har några andra bra tips på prisvärda cyklar passande mitt ändamål? Tack på förhand//Antin

Prisvärda cyklar?
gbghenke skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag köpte denna:
>
> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?Mod
> elID=14968
>
> fick den igår och tog ett varv uppe i
> ängårdsbergen och det gick fasansfullt bra,
> speciellt vägen ner till eklanda, går att köra
> farligt snabbt med denna.
>
> /Henrik

Sitter och funderar på en sån jag också, men tvekar på storleken. Är typ 168-169 cm, så jag kanske borde köra på 15"? Vad tror ni?

Prisvärda cyklar?
marcusblohm skrev:
-------------------------------------------------------
> gbghenke skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag köpte denna:
> >
> >
> http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?Mod
>
> > elID=14968
> >
> > fick den igår och tog ett varv uppe i
> > ängårdsbergen och det gick fasansfullt bra,
> > speciellt vägen ner till eklanda, går att
> köra
> > farligt snabbt med denna.
> >
> > /Henrik
>
> Sitter och funderar på en sån jag också, men
> tvekar på storleken. Är typ 168-169 cm, så jag
> kanske borde köra på 15"? Vad tror ni?

Jag är 180cm och om jag kör till jobbet så är MAX positionen på sadelstolpen perfekt. Jag skulle inte vilja ha 17" om jag var typ 5cm längre då hade nog sadelstolpen varit för kort. Om du är under 170 så kanske 15" är bättre, läste mig till nånstans på nått forum att 15" var typ 160-170cm, 17" 170-180cm och i mitt fall verkar det stämma bra eftersom jag har sadelstolpen på max och är 180cm.

Prisvärda cyklar?
Tack så mycket allihopa för alla svar! Det blev en Focus Fat Boy tillslut, hade kollat in den lite innan. Än så länge har jag kört i änggårdsbergen och det har varit jättekul och cykeln har funkat perfekt, lite problem med bromsbeläggen på frambromsen men jag gick bara tillbaks till affären där jag köpte den (bikeplace) och så bytte dom bromsbeläggen gratis eftersom det var en garantisak och nu funkar dom ännu bättre :)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp