Prisvärda hjul till min Salsa 29" el 27,5+?

Sennsa

Aktiv medlem
Hoj!

Håller på att bygga upp min första mountainbike sedan 1997 då min gröna Rockhopper stals på skolgården.

Vill egentligen inte köpa nytt av klimat-/konsumtionsångestskäl, men hittar inte något bra och beggat.

Vad kan ni tipsa om för bra hjul till den här? (Jag är ramens tredje happyägare tror jag)

IMG_0717.JPG

Kan antingen köra (upp till) 29x2,4" eller 27,5x2,8" enl vad jag googlat mig fram till, men är osäker på vilket som passar mig bäst, lika bra att prova och se kanske. Tanken är att röja runt i skatås/änggården (inte fort men kul) och förhoppningsvis ta sig iväg på något gött bikepacking/offroadäventyr i europa till våren. På sikt kanske jag skaffar en fjädrad gaffel osv, men en sak i taget.

Har tittat på XT-hjul från https://www.actionsports.de/ vilket verkar relativt rimligt, men har svindålig koll. Även tittat på bike-discount, just de är för through-axle så passar inte, verkar annars bra. Har ni några rekommendationer? Min budget är väl runt 2,5kSEK, men gärna mindre då jag är mellan jobb för tillfället..

Mavic en427 fälgar är väldigt prisvärda. Nav fram kvittar i princip, styrs mest av fåfänga och eventuellt vilka kompatibilitets krav man har för framtida användning eller om man har befintliga nav man vill ha samma reservdelar till. Baknav är dt350 bra pris/prestanda väl.

Tillbaka
Topp