Prisvärda jerseys i sportwool?

virrree

Medlem
Hej,

Är ute efter snygga jerseys i clean design i sportwool, (typ som rapha och torm). Har hittar några fler aktörer men känns som att det borde finnas fler där ute och gärna någon som inte tar ut samma premiumpris som rapha.

Har ni några bra tips?

/V

virrree sa:
Hej,

Är ute efter snygga jerseys i clean design i sportwool, (typ som rapha och torm). Har hittar några fler aktörer men känns som att det borde finnas fler där ute och gärna någon som inte tar ut samma premiumpris som rapha.

Har ni några bra tips?

/V
Torm är väl så billigt det kan bli när det kommer till ull?

Tycker själv att de verkar prisvärda. Tänkte köpa en lång och en kortärmad från dem snart!

Håll koll på Ebay. Det går en hel del Rapha jerseys i mer eller mindre använt skick.
Minst två på k/s för tillfället också. Om medium passar alltså.

Torm var det mer utseendet jag inte är helt tillfreds med, ser även ut som att det är ganska lös passform på de långärmade. Någon som har erfarenhet av dem? Ebay har jag kikat på, men vill helst inte köpa begagnat.

virrree sa:
Torm var det mer utseendet jag inte är helt tillfreds med, ser även ut som att det är ganska lös passform på de långärmade.

Dom långärmade torm jag har sitter tight och bra (i M, jag är 180cm och väger 76). Däremot är dom lite korta i ärmarna.

Förutom att den sitter sämre har min Tormtröja har dessutom slitits betydligt mer i tvätten än mina Raphatröjor. Ser mycket dassigare ut trots mindre använd.

Appel sa:
virrree sa:
Torm var det mer utseendet jag inte är helt tillfreds med, ser även ut som att det är ganska lös passform på de långärmade.

Dom långärmade torm jag har sitter tight och bra (i M, jag är 180cm och väger 76). Däremot är dom lite korta i ärmarna.

+1 (av någon anledning är dock dam-tröjorna korta i ärmarna, högst irriterande)

Edit: läste nu att även herrtröjorna var kort i ärmarna, värdelöst på en bra tröja! Ingen som har påtalat det för dem?

Torm är lite korta i ärmarna i början, men blir bra med användning. Värre är att de är vida i kragen, alltså att sömmarna från axlarna till kragen är kortare än vad som krävs.
I övrigt så har jag flera och är väldigt nöjd med dom

Isadore ( min långärmade är dock ganska tjock, inte "sportwool"-feeling )
Ashmei
Juracycleclothing (retro)
tyvärr lade Icebreaker ner sin Jerseyproduktion, jag har en väl inkörd och den är fortfarande favis.

Ashmei glänser med en testvinnare på sin sida. Jag har ej kollat om alla kör Merino men nedan är fler varumärken.

"For those purists out there – here is the full listing of the garments on test;"
Café du Cycliste Women’s Violette £104
Giro Women’s Ride LT £75
Howies Cadence £69
Jura Merino Jersey £80
Rapha Classic Jersey £110
Road Holland Utrecht £75
Stolen Goat Alpe Deux £80
Vulpine Alpine £89
Ashmei – merino + carbon £95
[ http://www.ashmei.com/best-cycle-jersey ]

Måste det vara Sportswool? Köpt ren ull härifrån, http://www.juracycleclothing.co.uk/. Inte billigt, men det var ganska tjockt lager ull. Inte sån där supertunn som går sönder efter ett halvår. Funkat bra o tvätta.

Just idag kör jag ren ull cykeltröja ifrån J.CREW, den ser bra ut men betydligt tunnare o skörare ull. Håller nog inte så många tvättar.

Äntligen lite nya märken, precis vad jag var ute efter :) tack! någon mer som har erfarenhet av något av ovanstående märken, kvalitet och value for money?

KjellF sa:

De som ska eller redan har cyklat Length of Sweden Sverigetempot kommer att kunna beställa en custom Cima Coppi-tröja inom kort.

Jag har två stycken Cafe Du Cycliste Yolande-tröjor http://www.cafeducycliste.com/men/men-s-jerseys/yolande-merino-jersey-brown.html . Gillar dem så här långt. Använde den ena i lördags http://velonode.cc/hills-foxes-legs/ . Har ändå haft dem för kort tid för att kunna säga om de är prisvärda.

Senast ändrad:
Blev det något köp?

Jag är också i köpartagen, har dock inte kunnat bestämma mig för om det blir Rapha, Pedal Ed eller Ashmei. Någon som testat någon av de två sistnämnda?

Rapha utnyttjade sitt sjätta sinne och skickade en fin rabattkod och så enkelt fick dom mig på kroken. Är dock fortsatt sugen på att testa något nytt. Känns som att formeln för antalet cyklar med N+1 cykel funkar precis lika fint på nya kitt :)

virrree sa:
Rapha utnyttjade sitt sjätta sinne och skickade en fin rabattkod och så enkelt fick dom mig på kroken. Är dock fortsatt sugen på att testa något nytt. Känns som att formeln för antalet cyklar med N+1 cykel funkar precis lika fint på nya kitt :)
I feel you...

Det blir nog en kortärmad från Ashmei för mig. Pedal-Ed gillade min sambo så jag kanske köper en sådan också. Fastnade inte riktigt för någon färg från Rapha. Gillade super-light dock, men fick kalla fötter för en så dyr tröja i polyester.

Tillbaka
Topp