Prisvärt motionslopp

Prisvärt motionslopp
Spacekitty sa:
Jag motionerade mig iväg till Ljungbyhed idag, fika där för 60 kr, sen hem igen till Lomma med vägen över söderåsen. Målgång med stor mjukglass och Cocacola för 40 kr. Helt klart prisvärt för 118 km motion med bra väder, riktigt fint arrangerat. Tack ska jag ha.

Låter fint. Lite ensamt kanske, men ibland kan ju det vara just vad man vill ha.

Prisvärt motionslopp
Det finns lopp med hyfsade priser. Ett exempel som visserligen ligger långt från Skåne är Leksandsrundan. En runda på 3-4 mil för en vuxen och ett barn går på 160 kronor.

Prisvärt motionslopp
I Höör kostar en stor mjuk glass 40 kr, så för min del tror jag Ringsjön Runt kostade 360 kr för 228km cykelrunda. Startplatsen köptes via Sydsvenskan med stjärnkkubbspris. Vi hade rätt bra väder också.

Prisvärt motionslopp
tinkerbell sa:
I Höör kostar en stor mjuk glass 40 kr, så för min del tror jag Ringsjön Runt kostade 360 kr för 228km cykelrunda. Startplatsen köptes via Sydsvenskan med stjärnkkubbspris. Vi hade rätt bra väder också.

228 km? Delat med två då alltså, eller?
Vad är Sydsvenskan?

Prisvärt motionslopp
Personligen så cyklar jag "njutningsloppet" SthlmBike 50km med min far(72år) där depåerna serverar vätska, kaffe, chokladboll och det erbjuds toaletter och cykelservice vid dessa. Avslutning med målgång och generös frukost är riktigt prisvärt för 450-500:-
Loppet startar tidigt på Lördagsmorgon och är i stort sett bilfritt i centrala stockholm. Sträckningen är vacker och visar upp en mångfald av stockholms innerstadsområden.
Jag inser efter att ha läst kommentarerna att jag får bita i det sura äpplet då jag redan cyklat Lidingöloppet och är anmäld till CV,
jag får avsluta mitt Happy-medlemskap a.s.a.p för att inte dö av skam!! ;-D
Priset är väl en fråga för var och en av oss, antingen så tycker vi det är värt det eller så tycker vi helt enkelt inte att det är värt det.
/C

Prisvärt motionslopp
Miss Lycka 2.0 sa:
earnstrom sa:
Jag tycker Mallorca 312 var prisvärt. Avstängda vägar, välfyllda depåer, ok mat efteråt (och två öl), medalj och en helt ok cykeltröja att köra i. För 70eur.
Jag har läst om dyra svenska äventyrare på den rundan som resulterat i ambulansfärder.

Oftast förstår jag vad du antyder, men den här gången går jag bet. Vad har ngn deltagares olycka med prisvärdheten hos ett lopp att göra? Naturligtvis är inget prisvärt som man dör av (om det inte är en RIKTIGT fantastiskt snygg finisher-tischa), men det är väl en lite extrem jämförelse?

Prisvärt motionslopp
Snuten sa:
tinkerbell sa:

228 km? Delat med två då alltså, eller?
Vad är Sydsvenskan?
Sydsvenskan är en lokal morgontidning och 228km beror på att jag cyklade till Höör för att köra rundan på 125km. Tur man bor nära... Till Motala blir det bil i år men jag har haft tanken att cykla de 45 milen dit och hem. Hade blivit en mer prisvärd runda då bara transporten är tre gånger så lång som loppet. Eller det är inte så man räknar?

Prisvärt motionslopp
cwh1973 sa:
Personligen så cyklar jag "njutningsloppet" SthlmBike 50km med min far(72år) där depåerna serverar vätska, kaffe, chokladboll och det erbjuds toaletter och cykelservice vid dessa. Avslutning med målgång och generös frukost är riktigt prisvärt för 450-500:-
Loppet startar tidigt på Lördagsmorgon och är i stort sett bilfritt i centrala stockholm. Sträckningen är vacker och visar upp en mångfald av stockholms innerstadsområden.
Jag inser efter att ha läst kommentarerna att jag får bita i det sura äpplet då jag redan cyklat Lidingöloppet och är anmäld till CV,
jag får avsluta mitt Happy-medlemskap a.s.a.p för att inte dö av skam!! ;-D
Priset är väl en fråga för var och en av oss, antingen så tycker vi det är värt det eller så tycker vi helt enkelt inte att det är värt det.
/C

Skillnad på värt pengarna och prisvärt ;)

Uppenbarligen tycker du att loppen är värda vad de kostar, och det är ju det organisationerna som fixar loppen lever på.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp