Problem.. DH Boosthjul i non boost gaffel?

Sluggo112

Aktiv medlem
jahapp det var kul så länge det varade med nya hjul.. Jag har en fox rc2 gaffel där det (tydligen) ska sitta non boost nav men jag har lyckats köpa hjul med boost nav och då blev det såklart problem med bromsoket.. Så frågan är finns det någon adapter som löser detta eller ska man behöva bygga något själv?

Det ska sitta en Shimano SM-MAF203 till gaffeln och till mitt ok (dock ser den jag har inte likadan ut som på bilderna jag hittar på den, jag har ett annat märke men samma typ)
Jag skulle behöva någon som är typ offcenter ?
Lägger in några bilder och hoppas ni har någon lösning/idé ? (är kanske Shimano tunnare?)
20210121_170008.jpg
20210121_165223.jpg
20210121_182113.jpg
20210121_182130.jpg

ah, downhillhjul. skulle säga kolla efter om de säljer endcaps till navet, förhoppningsvis så borde det gå att förskjuta det tillräckligt bort från bromsoket, men då *bör* man också disha om hjulet för att kompensera

ah, downhillhjul. skulle säga kolla efter om de säljer endcaps till navet, förhoppningsvis så borde det gå att förskjuta det tillräckligt bort från bromsoket, men då *bör* man också disha om hjulet för att kompensera

Det är NS wheels nav

Jag tycker det borde gå att fixa en adapter till oket som bara förskjuter det lite eller bara en tunnare adapter typ ?

ns verkar ha de där naven i boost och non boost men är tydligen helt olika som inte går att byta emellan, tunnare adapter för oket blir nog hemmasnickeri då de är tämligen standardiserade

ns verkar ha de där naven i boost och non boost men är tydligen helt olika som inte går att byta emellan, tunnare adapter för oket blir nog hemmasnickeri då de är tämligen standardiserade
Japp jag såg det nu också.. när jag kollade igen när det inte passade ?

Men i värsta fall så borde det gå att svarva av adaptern lite samt i värsta fall även svarva lite på fästet på gaffeln ? dock lär ju inte jag vara först med den här tabben så jag tycker någon borde ha kommit på en enkel lösning, speciellt när allt går fritt då när som på några mm för tjock adapter ?

Tillbaka
Topp