problem med chainreactioncycles.com

erik023

Ny medlem
jag beställde en ram och lite grejer från CRC. det skulle ta fem dagar att få hemskickat och det skulle gå samma dag. detta var 13/6 allt kom i torsdags den 30 juni. det är iofs. irriterande men värre ät att de skickade med fel ram. jag hade beställt en HardTail univega och det kommer en fulldämpad univega dock utan bakdämp. enligt deras hemsida så ska paket med felaktigt innehåll returneras inom 7 dagar. omöjligt.
jag vill ju ha HardTail ramen men är inte sugen på att vänta två tre veckor till på att den ska komma. är det någon som har något tips om vad jag kan säga till dem? någon som har liknande erfarenhet från CRC eller annan nät affär?

/arg och ledsen

CRC brukar vara snabba på att rätta till sina fel och svarar snabbt på mail. Skriv och förklara situationen för dem och säg att du vill ha så lite bryderi som möjligt. Säkert att du inte vill ha fulldämparramen? De ger dig ju säkert ett bra pris på att få den komplett med bakdämpare.

Jag hade en del problem med CRC... Dock skötte dom den biten av problemet som innebar felleverans smidigt.
Dom ville iof. att jag skulle betala frakten (vilket blir rätt dyrt speciellt för bara en frambroms,
procentuellt).

Tipset skulle väl vara: Ge dig inte! Stå på dig och kräv din rätt. Har dom gjort fel får dom ju stå
för det. Ställ rimliga krav. Sen är det ju postorder, då tar det alltid mer tid. Jag höll på å tjötade
med dom i runt en vecka innan dom skickade andra sändningen med prylar (ny vevarm och rätt frambroms).
Är det unvegan för ca 5000:- med rockshox duke-gaffel? Verkar vara ett riktigt sjysst paket, framförallt
prismässigt mtp att gaffeln kostar minst 2500:-

Lycka till!

Tillbaka
Topp