Problem med Cykelkraft.se

Jag fick ett mai idag om att Garmin edge 520 Bundle inte fanns i lager och att den är slut hos leverantör. Det kan hända även den näst bäste som inte har 100% koll på sitt lager. Skrev tillbaka att en utan bundle funkar lika bra och fick svar att det är fixat. Inte skickat ännu dock men inga problem med kundservice än så länge.

Beställde även en cykel av dem i söndags som levererades (av Postnord!!!) igår kväll.

Men oavsett vad man har för problem med att hinna med leveranser så har vi kommit halvvägs in i nådens år 2018. Hur svårt kan det vara att lägga till en textrad på Facebook, på hemsidan, innan man trycker på köpknappen där det står "just nu har vi pga xxxxxxxxx lång leveranstid". De sparar ju tid för dem själva och förlorar inget anseende hos kunden om man är ärlig och förklarar situationen.

... och ja självklart hade de kunnat göra ett inlägg på happy också...

Bullabus sa:
Men oavsett vad man har för problem med att hinna med leveranser så har vi kommit halvvägs in i nådens år 2018. Hur svårt kan det vara att lägga till en textrad på Facebook, på hemsidan, innan man trycker på köpknappen där det står "just nu har vi pga xxxxxxxxx lång leveranstid". De sparar ju tid för dem själva och förlorar inget anseende hos kunden om man är ärlig och förklarar situationen.

... och ja självklart hade de kunnat göra ett inlägg på happy också...

Håller fullständigt med.

Om det nu är ett försvar så berättar de att de har "lång leveranstid just nu" när man hamnar i deras telefonkö. Men som jag förstått det har de haft denna "långa leveranstid väldigt länge nu".

Ärligt talat skiter jag i vad de har för ursäkter, och som sagt, det är 2018, man struntar inte i att besvara mail till kundtjänst och man ordnar så att de som jobbar på deras kundtjänst har en dräglig belastning. Det är uppenbart att de har kaos i orderhanteringen och det är ju förstås jättekul att det finns de här i tråden som skriver att de är nöjda. För mig är det rätt uppenbart att de prioriterar ny-beställningar och cash-flow, och att alla vi andra som har stött på problem, fel-leveranser, har frågor om våra beställningar, mm, vi hamnar längst ned i kön..

Den där Haribo-jordbuggs-stången som någon fick på köpet är bara ett fult psykologiskt sälj-knep för att få kunden att bli lite mer nöjd (eller mindre missnöjd).
"Oj, fick jag en godis-bit på "köpet"! Wow, jag fick vänta fem veckor på min leverans, men jag fick ju en (jävligt liten) gåva "på köpet"...

Nu är jag spydig X 10, men detta är bara amatörmässigt och taskig attityd från ett företag som inte fattar vad kundservice handlar om.

Grejen är, att om de skulle skriva ”5 veckors leveranstid” skulle inte en jävel handla där.

Dessutom skulle de nog inte prestera de siffror de gör, om inte merparten av kunderna var nöjda.

Vi ska inte glömma att vi happy-muppar är typ 1% av omsättningen för alla Sveriges cykelbutiker. Dvs inte alls en viktig kundgrupp för fem öre.

Getabocken sa:
Grejen är, att om de skulle skriva ”5 veckors leveranstid” skulle inte en jävel handla där.

Dessutom skulle de nog inte prestera de siffror de gör, om inte merparten av kunderna var nöjda.

Vi ska inte glömma att vi happy-muppar är typ 1% av omsättningen för alla Sveriges cykelbutiker. Dvs inte alls en viktig kundgrupp för fem öre.

Och oavsett hur liten, och obetydlig, kundgrupp vi happymuppar tillhör så har även vi rätt att vi vårt missnöje.

Vet massor med icke-happymuppar som har handlat från CK och är lika missnöjda som vi.

Tror tyvärr att denna dåliga hantering kommer bita dom i arslet.

rickards sa:
Skickade en retur till cykelkraft den 8/5, har fortfarande inte fått bekräftat att den är mottagen. Är den inte försvunnen på posten så kan man ju tycka att den borde kommit fram :). Handlar om typ 200 kronor, så jag avvaktar å ser vad som händer.

Sådär ja, tog bara lite drygt 2 månader men nu fick jag mina 200 kronor återbetalda :)

+1 på att de verkar fuska friskt med lagersaldo.

Beställde en enstaka pryl som skulle finnas i lager 23 juni. Ett par dagar senare ändras status till "Behandlas" och har stått så fram till idag. Ringde kundtjänst och fick besked att de fortfarande väntar på att få in varan och inte har något besked om när det kan ske, så jag tog bort ordern.

Prylen står dock fortfarande som I lager och "skickas omgående" i webbshoppen (och har gjort hela tiden sen 23 juni) :)

/Johan

aahlborg sa:
Jag fick ett mai idag om att Garmin edge 520 Bundle inte fanns i lager och att den är slut hos leverantör. Det kan hända även den näst bäste som inte har 100% koll på sitt lager. Skrev tillbaka att en utan bundle funkar lika bra och fick svar att det är fixat. Inte skickat ännu dock men inga problem med kundservice än så länge.

Beställde även en cykel av dem i söndags som levererades (av Postnord!!!) igår kväll.

En liten uppdatering är nog på sin plats.

Efter det glada beskedet hände inget och efter två veckor svarade jag på det och frågade vad som hände. Inget svar så efter ett par dagar skrev jag på nytt till kundtjänst. De svarade att den extra hållaren jag hade beställt inte heller fanns i lager och att beställningen väntade på den, så jag bad dem stryka den från beställningen. Inget svar.

En vecka senare kom ett mail om att beställningen skickats, dock utan Edge 520 Bundle (den de skulle byta till icke-Bundle) som stod som restnoterad på min orderstatus. Detta gjorde mig naturligvis lite irriterad och jag tänkte att det är lika bra att returnera allt och säga att jag beställer någonannanstans ifrån istället. Dagen innan cykelsemestern kunde jag hämta ut paketet och där låg en Edge 520 tillsammans med de andra sakerna och en följesedel som stämde.

Orderstatus på hemsidan visar fortfarande att ordern är under behandling och att min Bundle inte har skickats. Produktsidan säger att de kan skicka den inom 2-5 dagar. Lita inte på det!

Sammanfattningsvis så har de fläckvis bra kundservice, dålig koll på lagret och noll koll på att följa upp ärenden. Om ni har problem så ligg på och begär uppdateringar.

Jag beställde för första gången därifrån i tisdags. Hade då inte hört talas om butiken innan men läst en den bra recensioner. Nu såg jag den här tråden och blev lite orolig! :P
Dock så fick jag redan dagen efter mail från både cykelkraft och Postnord att paketet är på väg. Ska komma imorgon (beräknad tid) så får hoppas att allt finns med.

Tillbaka
Topp