Problem med Eagle växeljustering
Har problem med justeringen av min Eagle växel. Den har tidigare fungerat riktigt men har nu börjat med att den ofta vill "vandra" (gå upp och ner) på dreven. Speciellt på de tre största dreven men kan även hända på mellandreven. Kedja och kassett är inte slitet. Växelöra justerat. B-skruv rätt justerad och har provat med +- ett halvt varv. Ändlägen rätt justerade. Provat lite fram och tillbaka med vajerjustering. Har inte bytt vajer & hölje men den har bara rullat 57 timmar så det borde inte vara fel.
Ibland kan den fungera riktigt bra men rätt vad det är börjar den vandra. Börjar ofta när jag växlar till större drev och fortsätter sedan ofta även om jag växlar upp eller ner. Förstår inte vad som är fel. Har någon bra tips på hur jag skall gå vidare?
Ibland kan den fungera riktigt bra men rätt vad det är börjar den vandra. Börjar ofta när jag växlar till större drev och fortsätter sedan ofta även om jag växlar upp eller ner. Förstår inte vad som är fel. Har någon bra tips på hur jag skall gå vidare?