Problem med Fox lockout

Peter A

Aktiv medlem
Problem med Fox lockout
Hej,
jag har en hoj från 2019 köpt begagnad med en lockout som den på bilden. Lockouten la av nyligen och jag försöker få liv i den.
När jag läser servicebeskrivningar så ska det gå att lyfta ut den blår "topcapen" men den sitter fast och roterar därmed inte heller. Antagligen därför lockouten inte fungerar....
Visst ska den gå att ta loss? Hur kan den sitta fast? Hur ska jag få loss den tror ni?

getimage.jpg

Problem med Fox lockout
Stämmer att den går att ta ur, sitter bara pressad i med ett lager mot plasten. Tyvärr fylls den med vatten och skit så livslängden är ganska begränsad.. Jag provade att renovera en men gav upp och bytte ut hela delen istället..

Problem med Fox lockout
Stämmer att den går att ta ur, sitter bara pressad i med ett lager mot plasten. Tyvärr fylls den med vatten och skit så livslängden är ganska begränsad.. Jag provade att renovera en men gav upp och bytte ut hela delen istället..
Åh, tack!

Så det är bara att försöka "dra" ur den med våld? Förstår att jag kanske kommer behöva köpa nytt, men i vilket fall behöver jag ju få bort den. Den svarta delen hänger ju fast också, i fjädern känns det som?

Är det ovanstående (på bilden) jag behöver köpa nytt i så fall?

Problem med Fox lockout
Hittade nu denna bild:
FOX-820-05-332-01-service-set-2016-fit4-topcap-interface-parts-f-s-remote-airnshox.com-deu-nld...jpg

Så det sitter ett lager på den blå "top-capen"? Pressat ner i plast? Varför sitter den fast?
Och varför sitter allt ihop med gaffeln, varför kan jag inte bara lyfta upp ovanstående?

Problem med Fox lockout
Kanske onödig fråga, men du har skruvat upp skruven i centrum på topcapen? (den lilla till höger i bilden)

Jag har vid något tillfälle fått "hjälpa till" med en plattmejsel I skåret för vajern för att få den att ploppa ur.

Problem med Fox lockout
Kanske onödig fråga, men du har skruvat upp skruven i centrum på topcapen? (den lilla till höger i bilden)

Jag har vid något tillfälle fått "hjälpa till" med en plattmejsel I skåret för vajern för att få den att ploppa ur.
Ja, den har jag skruvat bort :)
Nu fick jag loss den med plattmejsel. Tack!
Lagret är helt "låst". Rosttendenser. Är det möjligt att byta bara det, eller var det det du hade försökt med?

Problem med Fox lockout
Hittade nu denna bild:
Visa bilaga 477216

Så det sitter ett lager på den blå "top-capen"? Pressat ner i plast? Varför sitter den fast?
Och varför sitter allt ihop med gaffeln, varför kan jag inte bara lyfta upp ovanstående?
Du behöver skruva loss skruven till svarta vredet på toppen, sen kan du ta bort vredet och lyfta bort hela plasthuset från gaffeln! Som någon annan skrev kan man behöva ta en skruvmejsel el.dyl i spåret på det blå vredet för att få loss den men den sitter bara pressad ned så går det inte med våld så går det med mer? Om du lyckas få det att löpa smidigt igen så rekommenderas nåt vattenfast fett på fjädern när du plockar ihop. Finns någon beskrivning på nätet hur fjäder och utgången för wire ska klockas??

Tillbaka
Topp