Problem med ny fox gaffel

Warman

Medlem
Tjenare ny på forumet och har lagt till en fråga i canyon tråden men inte fått något svar...
så provar en egen tråd.
Fick hem en Canyon NERVE AL 8.9 förra veckan och på den sitter det en Fox 32 Float 29 CTD Performance som efter 3 turer uppe på skidstadion börjat låta, (se film) Jag märker ingen skillnad på dämparen men skulle vara roligt och veta varför eller vad det är som låter på en ny cykel.

Är det verkligen gaffeln som låter då? Skulle till exempel kunna vara bromsoket som sitter löst och glappar när du komprimerar gaffeln.

Nej det har jag inte eftersom det är helg. men ska ringa tänkte bara om nån här inne hade koll jag är nybörjare... sen är det lite svårt att ta de över mail/telefon antar att jag får skicka in dämparen då och det är jag inte alls sugen på, väntat nog länge på cykeln..

jag är nästan 100 på att det är dämparen. men skulle man kunna ta av hjulet och sätta gaffeln mot något mjukt och trycka ihop den då vore man helt 100 på att de va så, men inte vågat gjort de än...

Jag tror inte heller att det är gaffeln.

Har du hållit in bromshandtaget på videon?
Sätt hjulet mot en vägg & pröva utan broms i så fall för att se om ljudet finnes kvar.
Gör det det kan du t.ex kolla styrlager, bromsslang och snabbkopplingen till hjulet.

Frid!

Det var tråkigt att höra. Men du kommer säkert få rätt hjälp av Canyon på måndag.

Frid!

Senast ändrad:
Får tacka för alla svar ska skicka ett mejl till Canyon med länken får se vad som händer.. Sjukt surt att något är fel på gaffeln på en ny cykel, dock inget Canyon kan rå för.

Fick du någon ordning på vad de var för problem med dämparen?

Har själv liknande ljud i min tyvärr, och skulle gärna höra vad du fick för svar.

Frl skrev:
-------------------------------------------------------
> Fick du någon ordning på vad de var för problem
> med dämparen?
>
Fixade min foxdämpare med liknande klonkande i går.
Det var styrlagret.
Drog på det så blev det tyst.

Tillbaka
Topp